Kaliakra

Drumul prin SilistraDobrichBalchik are 285 de km pe traseul ce pare cel mai scurt – din Bucuresti. Soseaua este dreapta, libera si buna. Ca de obicei, soferii bulgari sunt curtenitori cu oaspetii pe doua roti: fara scheme, fara depasiri de fitze ori figurile obisnuite pe la noi. Ai lor par mai cu frica lui D-zeu… La iesirea din Silistra, o fabrica de reciclare a ambalajelor isi semnaleaza prezenta cu o multime de lucrari artistice realizate din sticle de plastic, ce flancheaza drumul pret de mai multi kilometri. Apoi, un mic aeroport populat cu avioane AN-2, paduri interesante si sensuri giratorii bizare nu ne lasa sa ne plictisim. Pana la un moment cand chiar am ratacit directia, dar ajutorul unei prostituate iesita la drum este de nepretuit: intr-o limba romana curata ne indruma pe calea cea buna…

Fireste ca prima oprire a fost la Dalboka , minunata terasa de pe malul marii, cu midii proaspete si peisaj … Apoi am haladuit prin satele insirate pe faleza: pe drumuri pustii, printre campuri verzi si instalatii eoliene uriase, pana s-a inserat de-a binelea. Noaptea ne-a gasit la Balcik: obositi, infrigurati si plini de praf. „La pleznea” nimerim la Hotel Helios, unde gasim un paznic la receptie, ce nu stia decat limba bulgara. Cu toate acestea, omul ne face sa intelegem ca se rezolva si sa asteptam putin: paznicul l-a chemat pe managerul hotelului – omul a venit in toiul noptii de-acasa, special pentru noi; si ne-a inchiriat o camera cu vedere spre mare. Cu 20 euro.  Hotelul nu are parcare – dar pentru motocicleta noastra managerul a gasit un loc sigur, in incinta aflata sub paza. Respect, oameni!

Farmecul Balchikului se descopera, pe timp ce trece, doar ochilor atent cercetatori… am observat cladiri istorice puse la pamant cu ranga, ca si la noi; ori lasate sa moara intentionat, ca si la noi… Faleza este intesata de o circoteca de dughene pline cu fel de fel de nimicuri de vanzare. Casele vechi, pline de farmec, dispar una cate una, lasand loc unor hoteluri cu arhitectura chinuita… Aeroportul militar, urias, e abandonat. Si nici un vapor de marfa in port. Cu toate acestea, portul pentru barci si yachturi e mereu plin…

Am descoperit Balcicul acum cativa ani, privilegiat fiind de un concert superb, chiar in fata castelului. Irfan erau de-acolo, de parca erau chiar muzicantii Reginei…Din pacate, pentru investitorii bulgari in imobiliare&turism pare dureros parfumul acestui oras – ca atare, dornic de o reinoire haotica, orasul isi pierde din farmec. Pacat mare.

A doua zi nu ne mai venea sa plecam de la Kaliakra… Iar marea a fost asa de limpede si calma, ca intr-un pahar. Cum niciodata n-am vazut, de cand sunt.

 Poate vrei sa citesti si despre scoicile de la Dalboka

14 thoughts on “Kaliakra

  1. Am vazut si comentariul si raspunsul tau.
    Nu sint de acord cu tine.Poti sa fii fotograful lui peste daca nu stii cum sa surprinzi ceea ce prinzi.Poti sa ai sculele cele mai performante,daca nu stii sa te folosesti de ele.
    Fotografiile tale de acum induc o stare de dulce relaxare,liniste,abandon.
    Am vazut pina acum,pe bloguri,sute de fotografii de pe la mare,de pe la Balcic,Bulgaria in general sau in special fosta Romanie si nici una nu mi-a inspirat bucuria de a ma simti eu nu un privitor al unei poze, ci participant efectiv la realitatea din acea poza.Sa respir albastrul marii si cerului,sa ma umplu de verdele si galbenul plantelor in infinitul de albastru.Lasa modestia.Esti un bun surprinzator de imagini si sentimentele acelor imagini si in plus stii sa relatezi in asa fel incit fiecare participa efectiv la raidul,excursia ta.
    Ei? Te-am periat destul?
    Asa v-ati gindit voi,ca e mai aproape Anglia prin Bulgaria sau a cazut raidul asta ca si Odesa?!
    Mult bine,
    Alexandru.

    1. Ma bucur mult ca ti-au placut pozele. Este o mare onoare pentru mine ca ma incurajezi astfel.

      Intr-adevar, ce urmaresc este ca privitorul pozelor mele sa vada prin ochii mei; prin text incerc sa sintetizez lucrurile ce mi-au placut mai mult (sau m-au uimit sau m-au scarbit – dupa caz), sa documentez calatoria fara a pretinde ca spun totul despre locurile si lucrurile vazute. Sa incerc sa redau senzatiile ce le am. Sa starnesc cititorul sa vrea sa vada si el, cu ochii lui; sau daca e anevoie, sa-l starnesc sa calatoreasca documentandu-se la randul sau… (Uite, marturisesc: eu deseori „calatoresc” cu Google Earth… )

      Bulgaria e o tinta excelenta privita de-aici, din Bucuresti: ca e aproape, e mai ieftin, soselele sunt mai libere, soferii mai atenti… si DA, vecinii nostri isi pretuiesc istoria, traditiile si monumentele si natura in moduri concrete si vizibile, nu doar declarativ….Cu fiecare vizita, indragesc mai mult Bulgaria si pretzuiesc si mai mult bulgarii.

      Odessa a cazut, din pacate, datorita unor chestiuni de rezolvat (personale si ale motocicletei camaradului ce a propus calatoria) dar credem ca sa se infaptuiasca in sezonul urmator. Cat despre Anglia, unde merg singur, voiam sa plec pe 15 mai dar am descoperit in ultimul moment ca motocicleta mea avea nevoie de o revizie mai consistenta -asta mi-a rapit timp si mi-a dezechilibrat bugetul, dar le-am rezolvat… Daca nimic nu mai apare, pe cca 15 iulie plec la drum!

    1. Theodor, multumesc! Dar uite, eu am multi prieteni fotografi. De presa, majoritatea. La ei am vazut fotografii adevarate.

      Vezi tu, eu nu fac fotografii, doar poze. Nu am nici scule foto, doar incerc sa impartasesc ce-mi place. Ultima imi place si mie mult, dar cred ca a iesit din nimereala. Mai am zeci de mii de poze de facut pana ajung la fotografii…

      Multumesc insa mult pentru comentariu si incurajare!

Lasă un răspuns

