La 2.750 de metri. Passo dello Stelvio (Stilfser Joch) -7-

Este fara doar si poate cel mai aspru drum pe care am fost vreodata. Uneori chiar infricosator… Tin sa-i multumesc lui mario-mt-03 pentru drumul prin acest pas montan superb, la o altitudine maxima de 2.758 metri, printre muntii acoperiti de zapada dar pe o sosea perfecta – chiar daca uneori e lata de o singura banda si n-are parapeti🙂 Recunosc, imi era teama de acest drum dificil. Aveam de gand sa o iau mai pe la campie spre casa, dar Mario nu doar ca a insistat si m-a convins sa nu ratez muntii din Nordul Italiei; dar mai ales m-a incurajat si mi-a dat increderea ca-i voi parcurge cu bine. Am sa revin in curand cu povestea acestui drum…

CLICK AICI PENTRU INTREAGA HARTA A CALATORIEI

 …

 …

 …

 

 …

 …

 …

 …

 …

CITESTE AICI EPISODUL PRECEDENT

CITESTE ULTIMUL EPISOD

28 thoughts on “La 2.750 de metri. Passo dello Stelvio (Stilfser Joch) -7-

  1. felicitari pt blog, pt km, pt poze.. pt tot (abia azi te-am descoperit..)
    vazand pana unde ai ajuns ..cu sora la a mea.. mi-ai dat curaj sa ma aventurez si mai departe de casa
    drumuri bune cu sanatate

    1. Multumesc mult, ma bucura mesajul tau.

      Inteleg ca ai Virago de 535? Eu spun ca ne putem aventura (aproape) oriunde e o sosea (chiar si intr-o stare mai rea) cu ele, nu trebuie o super motocicleta pentru a calatori departe, nici prea multi bani; dorinta de a cunoaste lumea si placerea de a o vizita pe doua roti e factorul determinant, zic si eu…

      Asa ca: bafta la drum sa ai! Si multumesc de urari!

      1. Aaaa, deci e chiar sora-sora cu a mea! E frumoasa, imi place mult combinatia asta de culori. Sa o stapanesti sanatos si bafta mereu la drum!

        (misto poze. aia in cimitirul militar sovietic e chiar tare!)

    1. Sper in vara ce vine sa ajung si pe Transfagarasan🙂 De-abia astept sa le pot compara! Sunt sigur ca si-al nostru e frumos, macar din pozele facute de cei ce l-au vazut… Saru`mana!

  2. Ce mă?? N-ai fost pe transfăgărăşan???
    Adică aă făcut atîta Europă, un dinte de Asie, te duci în Nord şi… n-ai fost pe Transfăgărăşan ???
    Haahahahaaaaa =)) =))

    Las’ că mergi la vară cu mine😉

  3. Ce frumoase locuri!
    Am vazut pe drum la un moment dat si o masina. Altfel as fi crezut ca drumul e numai pentru motociclete sau alte vehicule mai inguste. Cum trec doua masini una pe langa alta?🙂

    1. Mihaela, erau si cateva masini, dar putine: am vazut in special masini de epoca sau sport. Si cateva dubitze de tip caravana. Erau indeosebi motociclete (toate modelele posibile: mici, mari, scumpe, ieftine, noi sau vechi, sportive, touring, enduro sau chiar scutere – pentru ca Passo dello Stelvio este un fel de Mecca motociclistilor) dar si foarte foarte multi biciclisti. Toata lumea merge in buna pace si nu se stanjenesc unii pe altii. Spre exemplu, cand inaintea unei curbe ajungi din urma biciclistii ce pedaleaza din greu, astepti cuminte sa ia curba si-i depasesti apoi de-abia. Motociclistii ce conduc in maniera sportiva de asemenea au multa ingaduintza pentru cei mai lenti, d-alde mandelu`:) Iar soferii sunt si mai prudenti… Nu e permis accesul camioanelor si nici n-au ce cauta, ca-s alte rute pentru transport, economice si rapide.

      Despre cum trec masinile una pe langa alta? Cu multa politete…🙂 Din cauza curbelor stranse, in panta accentuata si a drumului ingust, cam toata lumea da claxoane scurte, de semnalizare, atunci cand se apropie de o curba fara vizibilitate. Asa am facut si eu, dupa ce-am vazut la altii cum se procedeaza… Astfel, celalalt te aude si iti lasa loc sa urci… Sau tu-l lasi sa coboare, daca iti e la indemana; pentru ca nimeni nu inghesuie sau nu haituie pe nimeni…

      Deci se poate🙂

    1. Da, e acelasi gen de drum. Cica: The Stelvio Pass was also picked by the British automotive show Top Gear as its choice for the „greatest driving road in the world”, although their search was concentrated only in Europe. Top Gear later decided that the Transfăgărăşan Highway in Romania was possibly a superior driving road. http://en.wikipedia.org/wiki/Stelvio_Pass

      Din pacate, io nu pot compara pentru ca spre rusinea mea nu am fost inca pe Transfagarasan, desi mi-am dorit. Sper sa-l parcurg in sezonul asta…

    1. Pai nu se poate, din cauza talonului intr-adevar, dar si pentru ca sunt diverse chestiuni mecanice de rezolvat cand pui atas unei mobre – nu stiu eu sa explic dar e complicat, in tot cazul – cum mi s-a explicat de catre prietenii priceputi. Adica bataile de cap sunt foarte mari si nu justifica efortul – mai ales ca tinuta de drum si toate celelalte avantaje ale motocicletei solo le pierzi, avand atas.

      In plus, e micutza Viroaga, e posibil sa traga foarte greu atasul. O las asa, iar IJ-ul cu atas, de la mama lui, refacut, sper sa nu ma dezamageasca la primavara. Ca la inceput o sa dau cu el ture prin jur: sa ma obisnuiesc si eu cu el, si el cu mine…🙂

  4. Chiar ca-i frumos.
    Daca ai fi fost cu inca cineva sa va puteti bucura,mira impreuna,alta greutate ar fi av ut.
    Da las ca rezolvi sovietica cu atas si-apoi imediat se deschid alte posibilitati .
    Merci ca mi-ai readus vara,ca tare frig e pe-aici.
    Mult bine,
    Alexandru!

    1. Stiam ca o sa-ti placa!
      As fi vrut mult sa am un tovaras la drum. Nu posibilitatea de transport a impiedicat asta, ci numeroasele probleme legate de timp si bani, chestiile ce pe toti ne macina…

      Sovietica e in reparatii acum, probabil la primavara va straluci ca din cutie. Deocamdata, „maistor” Pedros (un prieten motociclist tare priceput la sovietice) e concentrat asupra motorului, ce trebuie refacut.

    1. Da. Locurile sunt superbe. Pasul acesta montan e frecventat de biciclisti, motociclisti si doar cateva masini, e un drum pentru plimbare si cu traficul tzinut in frau de autoritati. Asa ca te poti bucura in voie de peisaj…

Lasă un răspuns

