Din nou la Балчик

Hotaram sa  pacalim caldura dementa la Balcic, desi prima optiune a fost sa fugim in munti. Asa ca pentru doua zile, pe un drum ocolit (a fost o alegere neinspirata sa aleg drumul Ruse-Varna), pe o autostrada bulgareasca in lucru si foarte aglomerata, muscati de albine si plini de praf, ajungem in sfarsit pe malul marii si friptzi de pofta oprim direct la ferma de scoici Dalboka. Iza si cu mine. A doua zi lenevim in umbra teraselor din port…

Iar Janet (o doamna simpatica, ce lucreaza la prima terasa de langa portul cel mare) nu doar ca adaposteste cateva animale fara stapan dar descoperim si ca e foarte bine informata cu privire la grozaviile puse la cale in Romania pe spinarea bietelor animale; mai mult, a trimis o petitie semnata de 30 de mii de prieteni bulgari in care acestia au rugat autoritatile romane sa crute viata cainilor fara stapan din Romania; povestim indelung cu Janet despre animale (cu sau fara stapan si in special despre animalele … politice) iar noi aflam ca „ai lor” sunt tot atat de rai ca si „ai nostri”, doar ca vecinii bulgari sunt mai cetateni decat romanii si par a-i tine mai din scurt pe-ai lor…

La o alta terasa suntem poftiti sa alegem „crevete de tigru”…

Dar preferam cate o inghetata de iaurt cu smochine, savurata tot in port, la umbra.

Pe drumul spre casa (cel mai scurt este pe traseul Balcic-Dobrici-Silistra-Lehliu, sunt 260 de km din Balcic pana la Bucuresti) intalnim o taraba pitoreasca a unui negustor de pepeni; il rugam sa ne ingaduie sa-i fotografiem coliba si dupa ce pozeaza cum se cuvine, omul vine sa ne salute cu multa prietenie. Schimbam cateva vorbe si-i uram omului vanzare buna; ca si Janet si domnul acesta vorbeste romaneste foarte bine.

Drumul Balcic-Dobrich-Silistra este proaspat asfaltat si bine marcat, insa noi o luam pe un drum laturalnic; desi cu un asfalt infernal, peisajul e mai interesant, traversam sate cu doar cateva case ce par parasite, paduri racoroase si e absolut pustiu… De fapt mereu am observat, uimit, ca bulgarii nu obisnuiesc sa haladuie pe ulitele satelor precum vezi la noi (mai curand ii vezi lucrand pamantul, chiar si in zilele de weekend) si chiar si in orasele turistice precum Balcic strazile nu sunt galagioase nici macar seara – linistea si buna cuviintza fiind o trasatura a acestui popor prietenos, descoperita in toate ocaziile.

Ne tragem sufletul la o terasa de cartier din Silistra inainte de revenirea in tara si de data aceasta avem noroc la traversarea Dunarii, ne imbarcam pe bac imediat ce ajungem la mal, fara a astepta nici un minut.

Ne apropiem de Bucuresti si aerul e din ce in ce mai fierbinte iar autostrada frige. Intram in oras, dogoarea ne arde ochii dar suntem fericiti ca am reusit sa pacalim arsitza, fie si pentru cateva ore. Multumim pentru ospitalitate, Bulgaria!

 Vezi aici mai mult despre Silistra

21 thoughts on “Din nou la Балчик

  1. Niste colegi de servici s-au dus la mare si urmeaza sa mearga si la Balcic .
    Le-am spus despre locurile descrise de tine.
    Abia astept sa se intoarca,sa-mi spuna parerea lor.
    Si mie imi sta gindul sa ajung pe acolo,dar mai sint atitea zone de vizitat ,ca nu stiu cind si daca voi ajunge.Dar daca nu,am frumoasele tale descrieri si e ca si cum as fi fost si eu.
    Sa-ti fie bine!

    1. Salut, Alexandru!

      S-au intors? Lor cum li s-a parut? Sper sa le fi placut si lor…

      Cauta sa mergi si tu daca poti, sunt convins ca nu vei fi dezamagit. E drept ca de noi e mai aproape, dar eu as zice ca merita fie si un drum mai lung. Toate bune, domnule!

  2. bravo curajosilor.. mi-ati facut pofta cu inghetata aia din port..
    eu, tot de canicula, n-am mai iesit pe 2 roti din 8 iunie.. sper sa mai ingras porcu’ pt concurs mai pe toamna
    drumuri bune.. ca uscate sunt🙂

    1. nelu, eu merg zilnic la job cu ea – e drept ca-i mai usor de suportat caldura pentru doar cateva minute; incaleca si da-i bice, la toamna o sa ploua si nu mai e mult pana atunci, mergi cat poti! cat despre inghetata aia -ei da, chiar e mortala si in alta parte n-am mai vazut modelul asta, de iaurt cu smochine… pare bizara combinatia dar sa stii ca-i senzationala.

      drumuri bune si tie!

    1. eh, de poze eu nu sunt asa multumit; fiind cam toropit mai mereu nu prea mi-a ars de poze; plus ca inca nu pot folosi aparatu` prea bine, cred ca mai am nevoie sa fac vreo 8-12 milioane de poze…

      multumesc pentru vorbele frumoase, bucuria este si de partea mea!

  3. nici o calatorie nu e banala, nici macar pana la ploiesti, banali sunt oamenii care nu onoreaza ce au bun cei pe care ii vizitam.

    ps pe un drum din ala rupt am ajuns (sunt poze pe undeva) anul trecut cand am gasit potaia, traversau strada numai caprioarele, pitoresc, dar vai de amortizoarele mele.

    nici nu mai vreau sa aud de animalele abandonate, neputinta e cel mai grav sentiment, nu se va rezolva niciodata problema animalelor fara stapan, cel mai rau e ca in asociatii sunt implicati oameni care se bat cu pumnul in piept, ca mama nene ce fac ei, dar cand e de plasat un pisic sau un catel (nu mai vorbesc de adaposturile de cai), vezi sa nu, model canci, daca nu iese banul nu se plaseaza nimic. tocmai am luat un distonocalm, ca se iau pisicii mici in saci si se arunca pe la carciumi. soarta e simpla, pe care nu ii calca turistii mancatori de seminte, multa bafta daca trec iarna. de castrat, nici vorba, cica le iei sansa la a face pui si esti rau, mai bina sa moara cu sutele. e un subiect sensibil.

    scuze ca am scris atata.

    respect!

    1. cum adica sa te scuz ca ai scris mult? ma bucur, asta inseamna ca ti-a placut subiectul – si ai punctat excelent vis-a-vis de animalele fara stapan.

      agreez si opinia ta despre banalitate – asa judec si eu…

      respect!

    1. va multumesc domnul Nicu si comparatia ma onoreaza nespus, dar nu ma asez la masa marelui prozator, sunt departe mult si nu indraznesc; din toate punctele de vedere. sunt mic eu fatza de Bratescu-Voinesti, mic de nici nu ma vad.

      io incerc doar sa schitzez cate o senzatie de prin fiece calatorie -in fond- banale …

Lasă un răspuns

