7 zile in Bulgaria

Sper sa va placa fotografiile de la inceputul verii.

In cea mai lunga tura de pana acum in tara de dincolo de Dunare. Fireste, cu motocicleta.

IMG_0296

In drum spre Karlovo, de-a lungul Muntilor Balkan.

IMG_0002

La motocamp-ul lui Doug de la Idilevo se dezbate traseul. Doug (USA), Poly (Bulgaria), Alpi (Turcia) si Manuel (Portugalia) se sfatuiesc asupra drumului cel mai bun, marcand traseul pe harta adusa de mine. Singura ierarhie acceptata la motociclisti este cea a competentei, iar liderii de grup sunt tolerati doar astfel. Doug este un calator celebru pe doua roti iar deciziile lui sunt acceptate si de ceilalti membri ai grupului (la randul lor, calatori experimentati) pentru ca stim cu totii ca Doug nu spune prostii. Desigur, asta nu inseamna ca nu ne sfatuim, asa cum facem (si) acum.

IMG_0472

Tunurile rusesti din Pasul Shipka. De-aici, otomanii au plecat cu coada intre picioare…

IMG_0623

In drum spre Smolyan, in sudul tarii.

IMG_0208

La Vratsa, Muntii Stara Planina au un aer coltzos…

IMG_0490

Case traditionale la Etar.

IMG_0030

Manastirea Troyan Oreshaka .

IMG_0220

Valea raului Iskar.

IMG_0039

Beklemeto. Un loc impresionant. Ceata noastra moto se fotografiaza aici cu mare bucurie: nimeni nu credea ca vom prinde un pic de ragaz, pentru ca ploaia ne-a sacait mereu.

IMG_0357

 Podul roman Kemera, in Muntii Rhodopi.

IMG_0166

Polly & Doug pozeaza cu voiosie, in Muntii Rila. Sunt oameni tare placuti, amandoi.

IMG_0230

Drumul 16 Mezdra-Iskar.

IMG_0065

 Koprivshtitsa. Un loc reprezentativ pentru stilul „Bulgarian Revival”.

IMG_0075

Interiorul casei Lyutov.

IMG_0287

Monument comunist, „desfigurat”. Pe drumul national 6.

IMG_0163

Cu Doug, in Muntii Rila. Doug evident ca se prosteste doar ca sa-mi strice mie poza!🙂

IMG_0256

In apropiere de Sliven.

IMG_0455

Buzludja. Aici comunistii bulgari au construit un soi de OZN din beton pe un varf de munte. Dupa `90 a fost devastat, dar locul ramane interesant si astazi, fie si prin bizareria ideii tovarasilor.

IMG_0243

In apropiere de Kardzhjali.

IMG_0149

Turcii au ucis cu salbaticie femei si copii refugiati in biserica din Batak in vremea revoltelor impotriva otomanilor. In speranta ca vor fi crutati, acestia s-a refugiat in biserica.

IMG_0157

Ramasitele martirilor bulgari macelariti la Batak.

IMG_0608

Sliven.

IMG_0266

Am calatorit impreuna cu ceilalti 10-12 motociclisti invitati de Doug doar in prima parte a traseului, pana in apropiere de Vratsa. Un grup vesel, reunit din mai toate colturile lumii. Exceptand un prieten american al lui Doug, venit ca si el din Alabama, si mai de departe au venit Manuel si Mimi, pe motocicleta tocmai din Portugalia… Cu totii am fost oaspetii lui Doug, pentru un tur ce a cuprins Bulgaria si Romania. Insa eu am preferat sa raman pe teritoriul bulgaresc atunci cand toti ceilalti au traversat Dunarea. Ei au mers mai departe in RO, au urcat pe Transalpina si apoi au coborat Transfagarasanul, dupa care s-au reunit cu totii la Motocamp-ul lui Doug de la Idilevo (in apropiere de Veliko Tarnovo).

.

Cum eu am mai fost pe celebrele noastre drumuri alpine, am profitat intreaga saptamana de peisajul bulgar, care imi place atat de mult…

IMG_0630

Traseul meu, de aproape 2.000 de km, a fost acesta:

.

Baga un click. Poate ti-e chef sa cunosti cativa donatori de organe.

8 thoughts on “7 zile in Bulgaria

  1. Am vazut ca ai trecut pe la Samokov si ti-a scapat in povestire. E un oras foarte frumos si linistit, fost centru industrial, fierarii din Samokov erau recunoscuti in evul mediu. Au un muzeu de istorie foarte interesant si o Moschee de pe timpul ocuparii imperiului Otoman. Daca mai ai ocazia eu zic ca merita vizitat, mai ales ca zona nu e ‘de fite’.

    1. Da, am sa revin sa-l vizitez, nu am stiut de toate acestea, multumesc! Mai ales ca si zona e foarte frumoasa.

      Am trecut doar pe-acolo si la acel moment eram in grup, cu ceilalti. Cand mergi in grup, stii ca nu prea e timp de vizitat… De la Vratsa am hotarat sa ma intorc singur, in Bulgaria, in timp ce ceilalti au traversat Dunarea, au urcat pe Transalpina si au coborat apoi pe Transfagarasan, spre a se intoarce la Idilevo. In timpul acesta, eu am haladuit singur prin BG.

      E mai bine singur (sau in doi, cum am mai mers noi), ori intr-un grup mic, de max 3 motociclisti – in grupuri mari e dificil sa vizitezi ceva.

    1. Nu, nu am fost cu atasul – e aproape gata dar inca nu e acasa, prietenul care s-a ocupat de Jivina Sovietica nu l-a terminat inca, mai are foarte, foarte putin (Nu, n-am uitat de promisiune). Si da, bulgarii chiar stau bine cu potolul -imi place mult si mie – dar daca as pune poze si cu mancare ti-as face, intr-un fel, concurenta… Si n-as vrea sa interferez fix pe zona unde tu te prezinti exceptional!

      1. M-ai terminat psihic cu comentariul asta. Nu de alta, dar de cand ne citim stiu ca nici nu interactionezi cu pupincuristii culinari si nici nu esti genul. U make my day🙂 Dar daca poti, da, fa-mi concurenta, pentru ca in afara de potoale, cateva bloguri (printre care si al tau), ce se intampla pe la cai si cateva tzaka paka din astea cu prietenii, nu ma omor cu netuiala. Asa ca mi-ar placea sa vad si cand pozezi mancare si …. daca mai ajungeti la Pitesti, gratarul cu mate la gratar nu l-am mai vazut de secole. Multumesc (in general) si respect (in special).

    1. merci! de fapt, Doug a organizat un tur BG-RO, impreuna si cu alti motociclisti; insa inainte de trecerea Dunarii in tara eu am hotarat sa ma intorc in Bulgaria, singur si … a iesit traseul pe care l-ai vazut. pozele sunt din cele care au iesit cel mai bine, m-am tot caznit sa si povestesc dar tot nu mi se legau cuvintele si pana la urma, am zis sa-i dau asa drumul articolului, doar cu foto. ma bucur ca ti-au placut!

Lasă un răspuns

