Iubim DOUA roti.

Un val pe doua roti a inundat ieri orasul. Este evenimentul „Iubim 2 roti” , ce a reunit mii de biciclisti si motociclisti la o parada impresionanta, pornita din sudul Bucurestiului si finalizata in partea sa de nord, unde „fiesta” celor pe doua roti -motorizate sau nu, deopotriva- a continuat pana tarziu in noapte cu muzica de calitate, demonstratii de acrobatie, mici si bere.

Au fost doua parade distincte, de fapt. Una moto si alta a biciclistilor. Se estimeaza ca au participat cam patru mii de oameni, in total. Am fost si eu in multime, cu Jivina Sovietica :

10301960_304731999694114_5393269964316823419_n

Fotografie preluata din albumul: Iubim 2 Roti 2014 – Parada Sursa foto : Pe motoare.

clip_image001

Fotografie preluata din albumul Iubim doua roti 2014. Sursa foto : Lilaleela79.

Toate bune si frumoase dar nu am inteles care-i motivul pentru care viteza paradei moto, in loc de 15 km/h asa cum a fost stabilita initial, a depasit deseori 50 km/h, uneori si peste 80 km/h, iar participantii au fost semnalizati insistent de catre organizatori sa mareasca viteza in timpul deplasarii in coloana? Si asta chiar la un eveniment ce isi propune ca „dorește să transmită un semnal de alarmă asupra situației actuale din traficul rutier” …

Parada moto a fost astfel transformata intr-o cursa de viteza, chiar de catre organizatori. Cursa asta lipsita de noima se putea incheia tragic: este prima oara cand la un eveniment de acest gen la care particip au loc incidente, chiar in mijlocul orasului, la intersectia de la Universitate. Unde viteza coloanei, chiar daca deja depasise 50 km/h, era si mai si accelerata de cei din staff: cu totii faceau semn cu nervozitate, sa marim viteza. Cativa milimetri au lipsit ca sa fiu si eu agatat de motocicleta pe care am zarit-o in oglinzi rasturnandu-se in iarba din mijlocul scuarului, chiar in spatele meu. Am inteles apoi (dar nu din surse certe) ca o alta motocicleta ar fi lovit-o din spate si ca acolo ar fi fost un accident in care mai multe moto au fost implicate, dar fara urmari grave pentru pasageri si rideri.

 Faza maxima a fost cand, dupa ce coloana a spintecat bulevardele din centrul orasului cu mai mult de 60 de km la ora – asta la parada anuntata  cu 15 km/h – vreme in care eram depasit cu turbare, in forja, cand pe stanga si cand pe dreapta de zeci de motociclisti care erau manati de organizatori sa mareasca si mai si viteza, pe la Charles de Gaulle : un voluntar din staff-ul evenimentului mi-a strigat:

„Frate, da-te si tu mai pe dreapta, ca sa treaca baietii!”

Aveam la acel moment cel putin 40-60 de km la ora. Un IJ cu atas merge cu vreo 70 maxim iar in curba, orice motocicleta cu atas trebuie sa incetineasca mult, ca sa nu zbori in decor. Am lasat „baietii” sa treaca in tromba si imediat apoi m-am intors spre casa. Oare biciclistii cu ce viteza au fost manati sa zboare prin oras?🙂 Evenimentul a continuat, cum spuneam, pana tarziu. Evenimentul „Iubim 2 roti” nu s-a cantonat in esecul dumnealor in a organiza un mars moto decent.  A continuat, cum e si firesc. Siguranta rutiera pare a fi o expresie cu multe intelesuri. Doar au fost bani multi la mijloc… Vezi mai multe fotografii in albumul Iubim 2 roti.

Muzica a cantat, acrobatiile s-au aratat, micii au sfarait si berea a alunecat pe gatlejurile insetate… Si a fost un eveniment reusit. Cu muzica, acrobatii, mici si bere. Toate, pesemne, savurate (si) in cinstea respectului in trafic.

Fotografii preluata din albumul Iubim doua roti 2014. Sursa foto : Lilaleela79.

afis 2014

„Evenimentul își propune să educe participanții la trafic în spiritul respectului reciproc, al siguranței. Ne dorim să promovăm deplasarea pe două roţi și să schimbăm imaginea acestora. Vrem să transmitem un semnal de alarmă asupra situației actuale din traficul rutier.”

Dintr-o rapciuga inmatriculata peste fluviu sunt apostrofat de un sofer jegos : „n-ar fi mai bine sa mai stati si pe-acasa?” Poate ca melteanul are dreptate. Iubim doua roti.

10 thoughts on “Iubim DOUA roti.

  1. Intr-adevar, viteza de deplasare nu a corespuns cu cea anuntata de organizatori, cel putin nu pe tot parcursul traseului, dar , ca sa fiu corect si nu doar ‘carcotas’ la adresa organizatorului , din punctul meu de vedere, viteza a fost schimbata/stabilita de echipajul de politie/jandarmerie din fata coloanei. Am mers in primii 30 si am vazut cum politia se departa tot mai mult de coloana fortand intr-un fel grupul din varful coloanei sa mareasca viteza.Am vazut politisti din intersectii care faceau semne celor din coloana sa grabeasca ritmul. Noi, coloana de moto nu am depasit echipajul de politie si nici nu l-am ‘impins’ spre 80km/h … Am aflat ulterior si de ruperea coloanei in anumite intersectii , bineanteles , tot de politie ..

    1. Opinia mea este, Denis, ca nu-i ok ca Politia sa forteze ritmul unei parade cu o mie de motociclete (sau cate or fi fost, se zice ca au fost 1.500 de moto) la 80 km la ora intr-un oras. Si 60 e riscant pentru o adunare eterogena de asemenea tip. In plus, din regulamentul evenimentului reiese ca tocmai Politia a stabilit viteza paradei la 15 km/h. De ce a marit-o la 80?

      Ce anume a condus oare la aceasta decizie -surprinzatoare- a politiei?

      Dealtfel, asa cum scrie si pe afisul evenimentului, Politia Rutiera este organizator al evenimentului. Deci, una din cele 4 entitati ce le putem denumi, impreuna, „organizator”. Prea putin ma intereseaza cine/ce face in bucataria interna a staff-ului de organizatori, eu citesc ce scrie pe afis:

      „O CAMPANIE FREE RIDERS SI BMW MOTORRAD, IMPREUNA CU PRIMARIA CAPITALEI SI BRIGADA POLITIEI RUTIERE BUCURESTI”.

      1. Ai perfecta dreptate, toti fac parte din ‘oala’ numita organizatori, desi eu cred ca adevaratii oranizatori au fost clubul moto, in cea mai mare parte si BMW. Primaria si Brigada au fost cel mult parteneri. Nu stiu ce dispozitii au avut initial cei de la rutiera , dar cu siguranta nu au inclus incalcarea regulamentului sau a normelor de siguranta in trafic , mai ales ca vorbim despre o coloana moto destul de maricica, inghesuita pe o singura banda de mers.Ce s-a intamplat ulterior au fost actiuni pe care rutiera le-a executat fara a consulta pe cineva din parada daca se simte confortabil cu 80km/h , prin oras,intre alte motoare conduse de oameni mai mult sau mai putin experimentati cu mersul in viteza in coloana … nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat, daca la peste 60km/h cineva in coloana pierdea controlul…raspunderea , iti spun sigur, nu avea cum sa cada in capul clubului moto sau BMW .. nu ei erau responsabili cu siguranta coloanei si respectarea regulilor. pentru asta era acolo Brigada Rutiera Bucuresti.Nu incerc sa tin partea clubului/organizatorului, dar referitor la parada , nu le pot reprosa mersul cu viteza. Sunt alte lucruri pe care am sa le reprosez si am sa o fac pe pagina lor de facebook pe site. In rest, eu unul ma bucur ca am participat si anul acesta la parada alaturi de peste 1500 de motociclisti.

      2. Gasesc foarte la obiect comentariile tale si binevenite.

        Nici eu nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca incidentul de trafic de la Universitate s-ar fi transformat intr-un accident in lant. Ma bucur ca nu am fost acrosat de cei care s-au lovit in spatele meu, in cadrul paradei si sper sa fie bine si ei si fierul.

        Sunt in dezacord doar cu ultima parte a postarii tale, in sensul ca pentru mine bucuria participarii a capatat un gust amar iar: 1. organizarea execrabila a paradei si 2. accidentul zarit in oglinda m-au convins ca, pe viitor, sa nu mai particip la asemenea marsuri/parade/demonstratii.

        Nu am nimic cu nimeni dintre organizatori si nici cu evenimentul in sine, pe care-l consider pozitiv ca principiu, desi ineficient in obiectivele clamate -chiar daca ar fi mers inclusiv parada „ca pe roate”. E de fapt doar pretextul unei simple distractii, ambalata-n vorbe sforaitoare.

  2. Din păcate aceasta atitudine, pe noi romanii, ne caracterizează, ne place sa facem declarații care suna bine, pompos, dar ne comportam intr-un mod care nu are nici o legătură cu respectul sau cu civilizația. Uitandu-ma la poze, observ echipamentul „complet” de protecție a motocicliștilor. Adică „exemple” prin care arătam colegilor cum trebuie sa se protejeze (=sa se respecte pe ei insisi), iar celorlalți participanti din trafic, ca „noi știm sa ne protejam” deci sa ne protejeze și ei.
    Săptămână trecuta, a fost un marș similar la Brasov, unde fără a fi anunțat vre-o viteza de deplasare, acesta nu a depășit 20 km/h, niciodată nu s-a ocupat mai mult de o (1) banda pe sens, și toți participanții au purtat echipamentul complet de protecție (acesta a fost și indemnul repetat de nenumărate ori de organizatori).
    Oare e diferența între Brașov și Bucuresti?

    ….un motociclist….

    1. Da, ai toata dreptatea, diferenta ESTE intre BV si B. Si intr-adevar, la parada moto „Iubim 2 Roti” s-a vazut mult prea strident discrepanta intre vorbe si fapte.

      Ref la viteza de deplasare, am citit opinii precum ca la un drum prin oras cu 15 km/h „fierbe motorul”. Personal, merg zilnic prin oras cu mai putin de 15 km/h. In timp, am mers astfel cu: Vespa de 50, cu IJ-ul de 350, cu Virago de 250 si cu Volusia de 800. Niciodata nu mi-a „fiert” nici un motor. Dar poate ca nu am eu suficienta experienta la mersul in oras si de-aia judec asa…

      Intrebare, pentru cei ce sustin teoria asta cu motorul fiert: daca motociclistul X cu mobra Y se teme ca la o parada de 20 de minute cu 15 la ora ii fierbe motorul, ce ar trebui acesta sa faca atunci cand citeste regulamentul de participare, care prevede clar o viteza redusa de deplasare?

      Iti multumesc, Sanyi, pentru comentariul pertinent si cu bun simt. Asfalt uscat!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s