Doua Roti Istorice

Expunerea de motociclete antice, de epoca, vintage si clasice in organizarea Retromobil Club Romania si cu stradania prietenilor Mihai, Tudor si Florin a fost sarbatoarea sfarsitului de august pentru entuziastii acestui soi de „fiare vechi” dar si pentru public – aproape 40 de motociclete care au scris istorie au putut fi admirate in fata Parcului Carol. Cea rosie este un MZ „Gat de Lup”:

WP_20140830_123

ZID K55 :

WP_20140830_076

BMW RT 125:

WP_20140830_065

Celebra Mobra 50, expusa pe un balot de paie:

WP_20140830_018

NSU 251:

WP_20140830_157

WP_20140830_120

WP_20140830_035

Motoreta Carpati:

WP_20140830_013

WP_20140830_086

Si multe altele, doar ca nu mi-au iesit mie pozele prea bine.

WP_20140830_001

Regina expozitiei a fost un Zundapp din 1928:

WP_20140830_134

WP_20140830_048

Tatii si bunicii nostri nu aveau echipamentele performante de astazi dar asta nu i-a impiedicat sa strabata mii de km pe doua roti, mai putin pentru amuzament cat mai degraba folosindu-se de motocicleta ca un vehicul utilitar: potrivit concediilor cu familia dar mai ales activitatilor cotidiene.

WP_20140830_070

WP_20140830_129

Unele dintre motocicletele expuse, ca acest Zundapp dar si altele, au vopseaua originala si de-aia la prima vedere pot da impresia unei motociclete neingrijite – dar valoarea unei piese istorice este mentinuta, uneori, in acest fel. Nu si prin modernizari, inventii, adaptari sau bricolaje care uneori pot altera definitiv „masinaria”, asa cum deseori suntem obisnuiti in capatul acesta de lume…

WP_20140830_050

Si o bicicleta Tohan. In fundal, o Vespa de colectie.

WP_20140830_122

Un Zundapp restaurat asa cum se cuvine:

WP_20140830_037

WP_20140830_040

Urat cu spume, grosolan, dar martor (si el) al unei industrii disparute astazi. In epoca stop-ul acesta de Mobra era poreclit „napolitana”:

WP_20140830_093

A fost prezenta si Jivina mea Sovietica, IJ Planeta 5 cu atas, alaturi de surata ei mai dichisita, Jawa. Nu toate pozele au fost reusite, de aceea lipsesc multe dintre motocicletele frumoase.

WP_20140830_095

Am lasat pentru final un Harley Davidson Ironhead, tatal modelului contemporan „Sporster”. Numit Indy Knuck, avea la inceput un motor replica de Knucklehead. De unde si numele. Exemplar dichisit in Romania, ca si majoritatea motocicletelor expuse si care, spre lauda proprietarilor, au venit pe rotile lor si tot asa au si plecat spre casa. Acestea nu sunt machete statice, motociclete „de vitrina”.

Mai multe fotografii si mai frumoase aici:  historical-wheels sau aici: doua-roti-istorice.

WP_20140830_024

La anul vor fi alte expozitii de gen, haideti sa le vedeti! Sunt tare haioase fierataniile astea, nu?

arunca o privire: a 7-a intrunire de clasice, comuniste si motociclete cu atas

4 thoughts on “Doua Roti Istorice

  1. Cred că mândria că “ai un MZ” a rămas neschimbată. Aveam în liceu –ehe!, când a fost asta!- doi profesori de mate cu motociclete.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s