20 de mii de km cu Roxy

Roxana chiar merge cu motorul, într-un ritm în care (deși nu-și propune asta) pe mulți îi face să se simtă stingheri… Călărind o motocicletă (aparent) nepotrivită, ea a dat un tur al continentului în vara trecută. Despre călătorii și aventură, dar și despre eliberarea de prejudecăți și atitudinea românilor vizavi de motociclism ne povesteste Roxi, într-un interviu ce punctează câteva din experiențele sale pe două roți:

„De multe ori, ți-e frică să nu pățești ceva sau crezi că nu o să mai poți. Dacă nu-ți urmezi visul, rămâi cu regrete. Mie mi s-au întâmplat multe pe motocicletă … Te motivezi altfel când știi că trebuie să-ți atingi scopul, că ai o destinație. Călătorind, cunoști oameni; cunoști diverse culturi, interacționezi cu lumea și nu mai judeci, nu te mai interesează ce se întâmplă cu iarba vecinului.”

Și pentru că singur pe motocicletă ai timp să te gândești la tine, adaug eu…

Roxana (cunoscută în lumea moto ca Roxynel) nu se încurcă cu jumătăți de măsură când e vorba de o tură cu motorul. Ea a parcurs 20.000 de km singură prin Europa, cu ținta NordKapp (și asta n-ar fi singura sa ispravă), iar următorul ei plan este o călătorie cu motocicleta în America.

img-20150401-wa0012

Roxi într-un sat de pescari din Insulele Lofoten, Norvegia

„Motorul meu e Honda Hornet, un naked de oraș. Dar am început pe vitezană. M-am îndrăgostit de motocicleta mea când am văzut cât poate, că e mai mult decât ce se vede în exterior. Am hotărât că rămân cu ea.”

img-20150401-wa0109

„Dacă părul îmi stă bine, oprește cineva. Știu să repar ceva dacă e nevoie, dar dacă mi se strică o piesă și îmi trebuie alta, degeaba îmi iau trusa de scule la mine dacă n-am șurubul respectiv. Așa, mai bine, renunț la trusă și îmi iau peria rotativă. Dacă părul îmi stă bine, lumea mă ajută.”

img-20150401-wa0001

Svartisen, Norvegia

Se întâmplă că Roxi este ajutată la necaz nu doar pentru că are părul aranjat. În afară de legendara solidaritate a motocicliștilor, poate că Roxi primește o mana de ajutor și pentru că merită: ea este mereu prezentă la acțiuni caritabile și e una din motociclistele care organizează în fiecare an „moshocicliștii” – un gest în sprijinul copiilor necăjiti.

Fragmentele de text și fotografiile sunt preluate din interviul cu Roxana realizat și publicat de blogul tipadelasocio.

Click aici pentru tot interviul cu Roxi si fotografiile ei din calatorie !

Mulțumesc pentru permisiunea preluării articolului, publicat parțial și aici în nădejdea că povestea acestei motocicliste te va face să-ți urmezi și tu visul… Oricare ar fi acela.

Cine sunt „donatorii de organe” ?!?

.

5 thoughts on “20 de mii de km cu Roxy

      1. Multumesc🙂 Oricum este o placere sa recitesc ceea ce mi s-a povestit deja chiar în cursul acestei expeditii minunate.
        Cum a început sezonul, asfalt uscat!

Lasă un răspuns

