IZH sidecar Planeta 5, classic bike for sale

Este o motocicletă restaurată atent, cu grijă la detalii. Fabricată în Rusia, la uzinele din Izhevsk – locul în care s-a născut Kalașnikov AK-47, cea mai populară pușcă de asalt din lume. De-aici vine și numele motocicletei, IJ (sau IZH) – Ijevsky Mekhanichesky Zavod (Ижевский Mеханический Завод).

ij 2

Strămoșul motocicletei IJ Planeta 5 este DKW NZ 350, un concept din anul 1939 pe baza căruia DKW (“Das Kleine Wunder” – parte a grupului Auto Union AG împreună cu Audi, Wanderer și Horch) a construit o motocicletă folosită intens de armata germană pentru curierat sau cercetarea terenului.

NZ-350 comb

Imediat după război, trupele sovietice au demontat toate echipamentele uzinei DKW și le-au transportat la Izhevsk, un colos al industriei sovietice de armament situat la 1.200 km est de Moscova.  Aici  au fost „transferați” și specialiștii germani ai fabricii, în frunte cu Herrmann Weber, inginerul șef al DKW, care a și murit acolo după doar doi ani. În acest fel a fost fabricat în URSS primul IJ 350, în 1946. Iar de atunci producția sovietică de motociclete IJ a crescut neîncetat, bazată fiind pe modelul german căruia i-au fost aduse, de-a lungul timpului, diverse modificări – cu privire îndeosebi la formă, diverse componente mecanice și electrice, dar fără substanța unui nou concept.

***

IJ Planeta 5 este o motocicletă robustă și ușor de întreținut, dacă ai cunoștințe minimale de mecanică și-ți place să meșterești. Fabricația ei a încetat pe la mijlocul anilor `90 și pentru că motocicletele cu ataș sunt astăzi foarte rare, vei stârni întotdeauna atenția călărind o mașinărie ca aceasta.

ij 1

ij 3

ij 8

Marca: IJ (IZH)
Model: IJ Planeta 5 cu atas, motor în 2T, monocilindru
An de fabricatie: 1990
Cilindree: 350 cmc. Putere: 18 kW (24,5 Hp)

Atașul se poate detașa cu ușurință, în doar 10 minute (este fixat în patru puncte demontabile) și motocicleta poate fi călărită solo, fără nici un alt reglaj. Înmatriculata în categoria motocicletă cu ataș (L4e), cu certificatul fiscal la zi. De la momentul în care a fost restaurată am mers cu ea cam 1.000 de km.

Am fost întrebat care ar putea fi prețul la care m-aș despărți de ea.

Nu știu ce răspuns să dau.

Costurile de restaurare a motocicletei au fost de aproape 2.000 de euro.

Înainte să fie restaurată, motocicleta arăta în felul ăsta:

O listă detaliată cu operațiunile efectuate și piesele schimbate poate fi citită aici, însoțită de prețurile de la acea vreme. Dar cred că știi că o cheltuială mare este obligatorie pentru orice vehicul -clasic, de epocă sau vintage- pe care vrei sa-l restaurezi, iar în plus motocicleta nu a fost salvată pentru a fi „spoită” sumar, în scopul revânzării sale. Motivele pentru care, cu părere de rău sunt nevoit să o vând, sunt: nu am spațiu potrivit pentru depozitarea ei, nu este potrivită călătoriilor lungi iar eu nu am timpul și nici priceperea întreținerii sale.

ij 9

ij 10

ij 16

Vrei această motocicletă ?

Scrie-mi un mesaj, asociat cu prețul ce-l oferi pentru ea.

Am să-ți răspund de îndată, iar în cazul că oferta ta e rezonabilă poți să o vezi, să verifici sau să testezi motocicleta în București.

2 thoughts on “IZH sidecar Planeta 5, classic bike for sale

  1. salut, am urmarit in mare acasta motocileta(dupa virago 250… pe care mi am dorit o). …de cand ai adus o pe o vreme geroasa…si ma intrebam daca ai facut cu ea calatoria pe care ti ai propus o initial? poate n am fost atent. oricum a iesit super..

    1. nu, nu am pornit in calatoria propusa initial, din pacate – pentru ca nu e o motocicleta potrivita pentru asta (sau nu pentru abilitatile mele tehnice: imi place SA MERG cu motocicleta, nu SA REPAR la ea). cei o mie de km despre care zic i-am facut doar in jurul orasului, din bucati mici si niciodata prea departe… nu este o motocicleta de cursa lunga, ci mai curand pentru show, parada, expunere si alte activitati casnice…🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s