Fierul și Echipamentul

Motocicleta ce o călăresc acum este un cruiser mediu:

Suzuki VL800 C Intruder, din 2013

my 2018

Este modelul mai nou al motorului meu anterior, o Suzuki VL 800 Volusia.

WP_20140614_090

Nu-i doar o motocicletă frumoasă… Motorul sună bine, fără a fi excesiv de zgomotos – nu îmi place scandalul – iar la drum lung este un partener de nădejde, indiferent de regimul de mers. E ok, e fiabilă și are un consum rezonabil, vreo 4% în afară (în oraș ceva mai mult). In plus, este stabilă pe drum și robustă. Puțin cam greoaie în mediul urban, dar suficient de manevrabilă și pentru deplasările zilnice prin orașul aglomerat.

***

IJ Planeta 5 – 350 cmc, cu un piston, în 2 Timpi, fabricată în 1990

WP_20140720_03520140722115556

P-asta o cheamă „Jivina Sovietică”.

Este o motocicletă rusească cu ataș, restaurată (cu ajutorul decisiv al câtorva prieteni proprietari de motoare comuniste) după multe peripeții… E o motocicletă pricinoasă și mai curând potrivită unei parade moto, nu pare a fi un utilaj pentru o călătorie fără griji (mai ales dacă nu-ți place să-ți murdărești mâinile și preferi drumul lin)… Cum de m-am pricopsit cu o astfel de motocicletă? Citește povestea ei. Mai multe imagini cu ea, aici:

IZH sidecar Planeta-5

***

Cu o Virago 250 light-cruiser din `90 am fost prin multe din locurile despre care povestesc pe-aici, fără să-mi facă necazuri. Dimpotrivă! Asta e micuța împricinată:

Modelul acesta de motocicletă pare ca-i popular, din moment ce Yamaha îl produce și în ziua de astăzi, fără nici o modificare esențială de vreo 30 de ani, sub numele de V Star 250 Yamaha_Virago . Mai multe poze cu motoreta, aici.

***

Prima mea motoretă a fost o MiniMobra, precum cea roșie din foto – numai că a mea era portocalie cu aripi albe – dăruită de bunicul meu când eram prin clasa a 4-a. Apoi am avut o Vespa ET2 Cinquanta, chiar cea albastră cu flori din poză – asta mi-a fost furată…

***

ECHIPAMENTUL

Inainte de orice tură, pe lângă echipamentul moto – ce trebuie să fie complet pentru un drum lung – eu bifez următoarea listă. Citește-o, poate că-ți e de ajutor:

– trusa minimală de scule, o cârpă, kit de reparație pentru cauciucuri, spray pentru curățarea vizierei + șervețele,  hartă de hârtie, salopeta impermeabilă la ploaie, mânuși de schimb, cagulă, o eșarfă, bujii, becuri de schimb, trei metri de cablu electric, briceag multifuncțional, telefon+încărcător, o rezervă suplimentară de un litru de benzină, hârtie igienică, plasă elastică pentru bagaje, lanternă, un litru de apă și chibrituri;

– spray contra țânțarilor, dezinfectant, o fașă elastică, algocalmin, pastile pentru stomac; bandă adezivă, bandă izolatoare; câțiva clești de rufe, lingură+furculiță+cuțit, o cană de tablă, două conserve, două plicuri de supă, cortul, sacul de dormit, saltea gonflabilă, o pernă, caiet și un creion, câteva haine, pungi de plastic, ac și ață de cusut;

– bancnote de valori mici, o listă cu telefoane utile, o bucățică de drapel și o cruce micuță.

echipamentul tău moto este în regulă?

O listă completă cu ce e nevoie la un drum lung cu moto găsești aici.

vezi aici călătoria mea cea mai lungă cu motocicleta

Reclame

17 gânduri despre „Fierul și Echipamentul

  1. Viesparule, lispeste ceva esential in trusa de bagaje: un sul de hartie igienica!!! si nu glumesc. Este necesar mai ales cand vei avea o pana, si vei defeca pe ele de scule ca nu te ajuta la nimic.

    acum radem glumim dar crede ma, e groznic sa nu ai hartie la tine.

    1. categoric! dar uite ca nu ma gandisem…am adaugat!

      pentru pana mai trebuie cred si o sticla de tarie; dupa ce te caci pe ele de scule tre` sa bei ceva, cand te uiti ca curca-n lemne la motor…

      normal ca trebuie hartie igienica, e foarte pertinenta observatia ta si as zice chiar esentiala!

      1. calatoria ….. ca-la-to-ri-a… iubesc sa calatoresc. De la 5 ani calatoresc, cu ce pot cum pot cu cine pot. Si inca nu m-am saturat. au trecut 18 ani de atunci si tot nu imi ajunge…..

        fierul si echipamentul… imi plac amandoua, e un fel de fantezie de-a mea uitata prin spatele gandurilor. Uitata pentru ca toata lumea imi spune ca fetele, nu se cade, nu se poate etc…. bla, bla-uri de-ale lor… dar o sa vina si ziua in care imi voi cumpara unul. Il am in poza intr-o carte….

        aveam intial o idee mai nastrusnica. Pe bicicleta … prin europa… n-am pierdut-o. astept doar momentul oportun.

        PS: am incetat cu tipatul. dar placerea nu mi-a trecut =))

      2. te inteleg perfect. cine spune ca „nu se cade?” orice-ti place SE CADE !

        sunt multe fete motocicliste, unele calatoresc singure pe distante lungi, cum sunt Alexandra Oancea, Elena Miscodan, Polina Marinova sau Shery Jo Wilkins… link-urile catre calatoriile lor le gasesti in blogroll. sper ca gandurile lor de calatorie sa te determine sa-ti implinesti fantezia.

        eu iti tin pumnii stansi. si tipa cat mai tare!

  2. Mai am o sugestie – sa folosesti pt haine un sac de compresie pt un sac de dormit. E incredibil cat de mult se pot comprima hainele folosind aceasta metoda.

  3. da, la cea suplimentara ma refeream 🙂

    si nu este o idee rea sa ai niste benzina…la 250cmc, banuiesc ca mai inca vreo 100 km de autonomie, cu 3l de benzina

    1. cu rezervorul sau de 10 litri, a mea are autonomie de 300-350 km. consuma 2,7% (3% cu pasager); admit ca sunt excesiv de prudent cu benzina suplimentara, mai ales ca incerc sa merg mai mereu cu rezervorul plin; ideea e ca nu a fost niciodata cazul sa folosesc cei 2-3 litri suplimentari, dar aceasta rezerva imi da incredere…

  4. M-am supărat pe tine! Ai uitat minunea de briceag cu furculuţă şi linguriţă, care e un no-brainer la un veteran ca tine! Pe mine m-a scos de N ori din strâmtoare pe munţi! E drept, pe jos, dar inventarul, cu mici excepţii, e cam acelaşi…
    …Bună treabă inventarul acesta! Am dat şi eu unul pe undeva pe un forum. M-a întrebat cineva ce să ia pe munte.

    1. Ai perfecta dreptate! Am uitat briceagul, e intr-adevar o greseala sa-l uit si-l trec imediat pe lista, multumesc!

      Deduc ca ai citit cu atentie; intr-adevar, inventarul e similar cu cel de pe munte – candva, am mers si eu dar nu sustinut, am fost prea lenes pentru a explora cu-adevarat muntele. Inventarul l-am conceput pornind de la o lista pentru munte, mixata cu o lista pentru moto…

      Nu-s veteran, doar incerc sa recapat timpul pierdut. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.