Fierul si Echipamentul

Prima mea motoretă a fost o MiniMobra, dăruită de bunicul meu când eram prin clasa a 4-a. Apoi am avut o Vespa ET2. Motocicleta ce o călăresc acum este un cruiser mediu:

Suzuki Intruder VL  800 Volusia, 2003

WP_20140615_081

WP_20140614_090

Se dovedește a fi nu doar o motocicletă frumoasă … Este fiabilă si are un consum oarecum mic. In plus, este stabilă pe drum și robustă.

.

Yamaha Virago XV de 250 cmc, 1990

Fosta mea motocicletă Virago 250 este o light- cruiser dedicată orașului / drumurilor scurte în afara lui – calare pe ea am facut majoritatea drumurilor despre care povestesc pe-aici, fără să-mi facă necazuri.

Modelul acesta de motocicletă pare ca-i popular, din moment ce Yamaha îl produce și în ziua de astăzi, fără nici o modificare esențială de vreo 30 de ani, sub numele de V Star 250 Yamaha_Virago . Mai multe poze cu motoreta, aici.

.

IJ Planeta 5 – 350 cmc, cu un piston, în 2 Timpi, fabricată în 1990

WP_20140720_03520140722115556

P-asta o cheamă „Jivina Sovietică”. Este o motocicletă rusească cu ataș, restaurată dupa multe peripetii. Se spune despre ea că funcționează chiar și cu uzuri mari și că nu te lasă-n drum – confirm, după primul meu drum cu ea înainte de a fi restaurată – 350 km de emoții dar fară probleme. Totuși, e o motocicletă pricinoasă și mai curând potrivită unei parade moto, nu e un utilaj pentru călătorie… E de vânzare… Amănunte despre ИЖ Планета 5 – pe site-ul oficial al firmei. Povestea ei o puteți citi aici. Mulțumesc mult motocicliștilor proprietari de comuniste pentru  ajutor !

.

ECHIPAMENTUL

Inainte de a pleca în orice călătorie, pe lângă echipamentul moto – al meu este acum un Mohawk MVS-1  de la POLO iar casca e o flip-up IXS hx335 – bifez următoarea listă. Citește-o, poate că-ți este de ajutor:

– trusa completă de scule, o cârpă, camere (de aer) pentru ambele roți, spray pentru curățarea vizierei + șervețele,  hartă de hârtie, releu redresor și bujii, becuri de schimb, un cablu universal, briceag multifuncțional, telefon + încărcător, GPS-ul primit cadou de la camaradul Penetru, o rezervă suplimentară de un litru de benzină, hârtie igienică;

– o bucată de sârmă, o lanternă, sfoară groasă, bandă adezivă, un cablu electric și  bandă izolatoare, spray contra țânțarilor, dezinfectant, o fașă elastică, algocalmin, pastile pentru stomac; câțiva clești de rufe, lingură + furculiță + cuțit, o cană de tablă, o ciocolată, două conserve, două plicuri de supă, un litru de apă; chibrituri;

– cortul, sacul de dormit, un caiet și un creion;

– salopeta impermeabilă la ploaie, mânuși de schimb, cagula, o eșarfă, câteva haine, o sticlă mică de coniac, câteva pungi de plastic, ac și ață,  aparatul foto, doi cârnați ieftini într-o pungă -pentru eventualii câini întâlniți în drum.

O listă completă cu ce e nevoie la un drum lung cu moto găsiți aici.

vezi aici călătoria mea cea mai lungă cu motocicleta

15 thoughts on “Fierul si Echipamentul

  1. Viesparule, lispeste ceva esential in trusa de bagaje: un sul de hartie igienica!!! si nu glumesc. Este necesar mai ales cand vei avea o pana, si vei defeca pe ele de scule ca nu te ajuta la nimic.

    acum radem glumim dar crede ma, e groznic sa nu ai hartie la tine.

    1. categoric! dar uite ca nu ma gandisem…am adaugat!

      pentru pana mai trebuie cred si o sticla de tarie; dupa ce te caci pe ele de scule tre` sa bei ceva, cand te uiti ca curca-n lemne la motor…

      normal ca trebuie hartie igienica, e foarte pertinenta observatia ta si as zice chiar esentiala!

      1. calatoria ….. ca-la-to-ri-a… iubesc sa calatoresc. De la 5 ani calatoresc, cu ce pot cum pot cu cine pot. Si inca nu m-am saturat. au trecut 18 ani de atunci si tot nu imi ajunge…..

        fierul si echipamentul… imi plac amandoua, e un fel de fantezie de-a mea uitata prin spatele gandurilor. Uitata pentru ca toata lumea imi spune ca fetele, nu se cade, nu se poate etc…. bla, bla-uri de-ale lor… dar o sa vina si ziua in care imi voi cumpara unul. Il am in poza intr-o carte….

        aveam intial o idee mai nastrusnica. Pe bicicleta … prin europa… n-am pierdut-o. astept doar momentul oportun.

        PS: am incetat cu tipatul. dar placerea nu mi-a trecut =))

      2. te inteleg perfect. cine spune ca „nu se cade?” orice-ti place SE CADE !

        sunt multe fete motocicliste, unele calatoresc singure pe distante lungi, cum sunt Alexandra Oancea, Elena Miscodan, Polina Marinova sau Shery Jo Wilkins… link-urile catre calatoriile lor le gasesti in blogroll. sper ca gandurile lor de calatorie sa te determine sa-ti implinesti fantezia.

        eu iti tin pumnii stansi. si tipa cat mai tare!

  2. Mai am o sugestie – sa folosesti pt haine un sac de compresie pt un sac de dormit. E incredibil cat de mult se pot comprima hainele folosind aceasta metoda.

  3. da, la cea suplimentara ma refeream🙂

    si nu este o idee rea sa ai niste benzina…la 250cmc, banuiesc ca mai inca vreo 100 km de autonomie, cu 3l de benzina

    1. cu rezervorul sau de 10 litri, a mea are autonomie de 300-350 km. consuma 2,7% (3% cu pasager); admit ca sunt excesiv de prudent cu benzina suplimentara, mai ales ca incerc sa merg mai mereu cu rezervorul plin; ideea e ca nu a fost niciodata cazul sa folosesc cei 2-3 litri suplimentari, dar aceasta rezerva imi da incredere…

  4. M-am supărat pe tine! Ai uitat minunea de briceag cu furculuţă şi linguriţă, care e un no-brainer la un veteran ca tine! Pe mine m-a scos de N ori din strâmtoare pe munţi! E drept, pe jos, dar inventarul, cu mici excepţii, e cam acelaşi…
    …Bună treabă inventarul acesta! Am dat şi eu unul pe undeva pe un forum. M-a întrebat cineva ce să ia pe munte.

    1. Ai perfecta dreptate! Am uitat briceagul, e intr-adevar o greseala sa-l uit si-l trec imediat pe lista, multumesc!

      Deduc ca ai citit cu atentie; intr-adevar, inventarul e similar cu cel de pe munte – candva, am mers si eu dar nu sustinut, am fost prea lenes pentru a explora cu-adevarat muntele. Inventarul l-am conceput pornind de la o lista pentru munte, mixata cu o lista pentru moto…

      Nu-s veteran, doar incerc sa recapat timpul pierdut.🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s