Fierul si Echipamentul

Prima mea motoretă a fost o MiniMobra, dăruită de bunicul meu când eram prin clasa a 4-a. Apoi am avut o Vespa ET2. Motocicleta ce o călăresc acum este un cruiser mediu:

Suzuki Intruder VL  800 Volusia, 2003

WP_20140615_081

WP_20140614_090

Se dovedește a fi nu doar o motocicletă frumoasă … Este fiabilă si are un consum oarecum mic. In plus, este stabilă pe drum și robustă.

.

Yamaha Virago XV de 250 cmc, 1990

Fosta mea motocicletă Virago 250 este o light- cruiser dedicată orașului / drumurilor scurte în afara lui – calare pe ea am facut majoritatea drumurilor despre care povestesc pe-aici, fără să-mi facă necazuri.

Modelul acesta de motocicletă pare ca-i popular, din moment ce Yamaha îl produce și în ziua de astăzi, fără nici o modificare esențială de vreo 30 de ani, sub numele de V Star 250 Yamaha_Virago . Mai multe poze cu motoreta, aici.

.

IJ Planeta 5 – 350 cmc, cu un piston, în 2 Timpi, fabricată în 1990

WP_20140720_03520140722115556

P-asta o cheamă „Jivina Sovietică”. Este o motocicletă rusească cu ataș, restaurată dupa multe peripetii. Se spune despre ea că funcționează chiar și cu uzuri mari și că nu te lasă-n drum – confirm, după primul meu drum cu ea înainte de a fi restaurată – 350 km de emoții dar fară probleme. Totuși, e o motocicletă pricinoasă și mai curând potrivită unei parade moto, nu e un utilaj pentru călătorie… E de vânzare… Amănunte despre ИЖ Планета 5 – pe site-ul oficial al firmei. Povestea ei o puteți citi aici. Mulțumesc mult motocicliștilor proprietari de comuniste pentru  ajutor !

.

ECHIPAMENTUL

Inainte de a pleca în orice călătorie, pe lângă echipamentul moto – al meu este acum un Mohawk MVS-1  de la POLO iar casca e o flip-up IXS hx335 – bifez următoarea listă. Citește-o, poate că-ți este de ajutor:

– trusa completă de scule, o cârpă, camere (de aer) pentru ambele roți, spray pentru curățarea vizierei + șervețele,  hartă de hârtie, releu redresor și bujii, becuri de schimb, un cablu universal, briceag multifuncțional, telefon + încărcător, GPS-ul primit cadou de la camaradul Penetru, o rezervă suplimentară de un litru de benzină, hârtie igienică;

– o bucată de sârmă, o lanternă, sfoară groasă, bandă adezivă, un cablu electric și  bandă izolatoare, spray contra țânțarilor, dezinfectant, o fașă elastică, algocalmin, pastile pentru stomac; câțiva clești de rufe, lingură + furculiță + cuțit, o cană de tablă, o ciocolată, două conserve, două plicuri de supă, un litru de apă; chibrituri;

– cortul, sacul de dormit, un caiet și un creion;

– salopeta impermeabilă la ploaie, mânuși de schimb, cagula, o eșarfă, câteva haine, o sticlă mică de coniac, câteva pungi de plastic, ac și ață,  aparatul foto, doi cârnați ieftini într-o pungă -pentru eventualii câini întâlniți în drum.

O listă completă cu ce e nevoie la un drum lung cu moto găsiți aici.

vezi aici călătoria mea cea mai lungă cu motocicleta

17 gânduri despre &8222;Fierul si Echipamentul&8221;

    1. Pentru cei cu tubeless, da! Pentru ceilalți: un set de camere de aer luate la drum (la drum lung, eu așa plec -cu ele în bagaj) și multe rugăminți către Cer să nu se înțepe, cumva, roata! 🙂

  1. Viesparule, lispeste ceva esential in trusa de bagaje: un sul de hartie igienica!!! si nu glumesc. Este necesar mai ales cand vei avea o pana, si vei defeca pe ele de scule ca nu te ajuta la nimic.

    acum radem glumim dar crede ma, e groznic sa nu ai hartie la tine.

    1. categoric! dar uite ca nu ma gandisem…am adaugat!

      pentru pana mai trebuie cred si o sticla de tarie; dupa ce te caci pe ele de scule tre` sa bei ceva, cand te uiti ca curca-n lemne la motor…

      normal ca trebuie hartie igienica, e foarte pertinenta observatia ta si as zice chiar esentiala!

      1. calatoria ….. ca-la-to-ri-a… iubesc sa calatoresc. De la 5 ani calatoresc, cu ce pot cum pot cu cine pot. Si inca nu m-am saturat. au trecut 18 ani de atunci si tot nu imi ajunge…..

        fierul si echipamentul… imi plac amandoua, e un fel de fantezie de-a mea uitata prin spatele gandurilor. Uitata pentru ca toata lumea imi spune ca fetele, nu se cade, nu se poate etc…. bla, bla-uri de-ale lor… dar o sa vina si ziua in care imi voi cumpara unul. Il am in poza intr-o carte….

        aveam intial o idee mai nastrusnica. Pe bicicleta … prin europa… n-am pierdut-o. astept doar momentul oportun.

        PS: am incetat cu tipatul. dar placerea nu mi-a trecut =))

      2. te inteleg perfect. cine spune ca „nu se cade?” orice-ti place SE CADE !

        sunt multe fete motocicliste, unele calatoresc singure pe distante lungi, cum sunt Alexandra Oancea, Elena Miscodan, Polina Marinova sau Shery Jo Wilkins… link-urile catre calatoriile lor le gasesti in blogroll. sper ca gandurile lor de calatorie sa te determine sa-ti implinesti fantezia.

        eu iti tin pumnii stansi. si tipa cat mai tare!

  2. Mai am o sugestie – sa folosesti pt haine un sac de compresie pt un sac de dormit. E incredibil cat de mult se pot comprima hainele folosind aceasta metoda.

  3. da, la cea suplimentara ma refeream 🙂

    si nu este o idee rea sa ai niste benzina…la 250cmc, banuiesc ca mai inca vreo 100 km de autonomie, cu 3l de benzina

    1. cu rezervorul sau de 10 litri, a mea are autonomie de 300-350 km. consuma 2,7% (3% cu pasager); admit ca sunt excesiv de prudent cu benzina suplimentara, mai ales ca incerc sa merg mai mereu cu rezervorul plin; ideea e ca nu a fost niciodata cazul sa folosesc cei 2-3 litri suplimentari, dar aceasta rezerva imi da incredere…

  4. M-am supărat pe tine! Ai uitat minunea de briceag cu furculuţă şi linguriţă, care e un no-brainer la un veteran ca tine! Pe mine m-a scos de N ori din strâmtoare pe munţi! E drept, pe jos, dar inventarul, cu mici excepţii, e cam acelaşi…
    …Bună treabă inventarul acesta! Am dat şi eu unul pe undeva pe un forum. M-a întrebat cineva ce să ia pe munte.

    1. Ai perfecta dreptate! Am uitat briceagul, e intr-adevar o greseala sa-l uit si-l trec imediat pe lista, multumesc!

      Deduc ca ai citit cu atentie; intr-adevar, inventarul e similar cu cel de pe munte – candva, am mers si eu dar nu sustinut, am fost prea lenes pentru a explora cu-adevarat muntele. Inventarul l-am conceput pornind de la o lista pentru munte, mixata cu o lista pentru moto…

      Nu-s veteran, doar incerc sa recapat timpul pierdut. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s