Europa Centrală 3 – ca Švejk, șovăiesc prin Cehia

Un călător clandestin se pregătește în zori să plece din Praga împreună cu mine. Îl înțeleg pe greierașul ăsta (sau lăcustă, ce-o fi) că vrea să fugă de aici! Suntem pe o colină a Pragăi unde sunt înșirate campinguri (de fapt doar niște curți mai largi de casă cu oarecare facilități de campare înjghebate minimal) iar noi (și eu și insecta verzuie) am găsit liber numai la o tanti chinezoaică tare răutăcioasă și intruzivă, ce găsește de cuviință ca în inima Europei să instaureze cel mai neplăcut comportament învățat în țara ei, pe vremea tovarășului Mao (de unde pare că a plecat în misiune ordonată, precum îi dovedește caracterul). Deși vremea e… cel puțin ciudată, mă somează agresiv să plec imediat, indiferent dacă va fi furtună, precum se arată pe cer; cu o lipsă de empatie nemaiîntâlnită… și nu, nu am făcut nici o drăcie!

IMG_20190805_231105

Așa că îmi văd de drum. Numai că drumul meu, spre Karlovy Vary (ce în gândul meu e un fel de Herculane care din poze pare îngrijit și cu mare ștaif – așa cum ar fi fost complet îndreptățită și stațiunea noastră faimoasă dacă nu ajungea în ghearele unor golani cu carnete de partid) este asaltat de nori cumplit de negri și în fața mea aproape că se face noapte, chiar în miezul zilei.

IMG_20190806_223425

O cotesc atunci pe un drum local spre Sud, spre Plzeň, mama berii blonde.

IMG_20190806_231412

Dar furtuna nu mă iartă nici pe-aici…

IMG_20190806_231003

Fugărit de vremea grozavă, alerg mai departe.

IMG_20190806_230836

Încerc să merg în fața norilor dar aceștia mă înfrâng: ajung cu chinuială la o așezare omenească, printre rafalele de vânt și ploaie. Ploaia e violentă și mă adăpostește silueta unei case de crengile smulse de vânt. Câinele gospodăriei mă latră insistent și pe bună dreptate – la urma urmei, pentru el sunt numai un intrus și nu un călător hăituit de vijelie. S-a făcut noapte și furtuna s-a domolit un picuț, așa că încalec motocicleta în căutarea unui adăpost mai valabil. La câteva sute de metri zăresc aprinsă o firmă luminoasă și îmi încerc norocul: da, am tras lozul câștigător! Este doar o cârciumă sătească, dar au un apartament de închiriat (curat, călduros și ieftin) iar hangiul îmi deschide de îndată curtea, pentru a pune motocicleta la adăpost. Toată lumea sporovăie aici vesel, numai în cehă, iar bețivanii satului mă primesc cu o simpatie vivantă și petrecem împreună ciocnind halbele reci de Urquell împodobite cu spuma regulamentară până ce cârciumarul anunță ultima comandă.

Din nou se dovedește că berea este cel mai bun translator.

Și pentru că timpul e nemilos, aștept aici încă o zi, până ce furtuna trece.

Dar și mai funny e la fabrica de bere Budweiser de la České Budějovice.

Vremea s-a mai limpezit.

IMG_20190808_132128

Iar într-o stație de autobuz, Isus veghează.

IMG_20190808_132331

Poate că și asupra mea, chiar dacă deseori glumesc despre asta – am înțeles chiar pe pielea mea că n-ar fi chiar așa de supărăcios cum pare la prima vedere.

IMG_20190808_162001

IMG_20190808_201204

Mai zăbovesc nițel la Brno și de-abia aici realizez cât de urâți sunt banii cehilor.

IMG_20190808_225054

IMG_20190809_123742

Dar tot aici văd moartea cu ochii.

IMG_20190809_122637

Iar la granița austriacă sunt doar o sumedenie de indicatoare pentru bicicliști.

De-acum, dincolo de Cortina de Fier, către Viena!

IMG_20190808_210339

Traseul parcurs în etapa de acum cam ăsta e.

Vezi cum mi-a fost până aici,  în Polonia și la Praga.

5 gânduri despre „Europa Centrală 3 – ca Švejk, șovăiesc prin Cehia

  1. La Brno e frumos pe terasa Castelului Spilberk și în 2018, în interior, era amenajată o expoziție care avea ca obiect Centenarul Cehoslovaciei lui Masaryk și Ștefanyk, cea care cuprindea și Rutenia Subcarpatică și se învecina cu România Mare.

    1. Nu am urcat sus la castel, dar expoziția despre Masaryk am zărit-o, era acum la Moravská galerie v Brně. Btw, mă bucur că ai amintit de Tomáš Masaryk, desenul ăla cu o șapcă și ochelari chiar despre el e: un personaj magistral al Europei Centrale democratice: frumoasă și deșteaptă dar fără noroc… 🙂

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.