Soare, măgari, berze și iarbă

Cât pe-aci*** să mă răsfăț bulgărește, în Vilayet. Acolea, la Razgrad, unde se spune că vecinii noștri, tare pricepuți la așa delicatesă, prepară cel mai bun iaurt tradițional. Plus o pastramă delicioasă de oaie… Dar a trebuit să-mi pun pofta`n cui, că prea înghețat a fost soarele de astăzi, fie și pentru un drum de numai 150 de km – drept pentru care am dat o tură scurtă dar tare funny.

P`acilea, pe la țară, la Giurgiu, la Raiá

WP_20160327_007

Mirosul exploziv al ierbii are puterea să mă trimită cu gândul la vacanțele în curtea bunicilor. Atunci îmi doream tare mult să am un măgăruș, al meu. Tânjeam ca bunicul să-mi cumpere un pui de măgar de la un vecin cioban, dar până la urmă mi-a dăruit o motoretă Mobra. Eram prin clasa a 4-a … :-)))

Așa se face că, poate, într-o viață anterioară am fost (un) măgar…

WP_20160327_049

De aceea, oare, îmi place așa de mult iarba crudă ?

WP_20160327_018

Berzele își ocupă locul. Stiați că ele nu își schimbă perechea și nici cuibul, da?

WP_20160327_051

Se crede că barza este mai mult un simbol al norocului și al călătorului.

Lumea spune că aduce prunci în plisc, dar această pasăre elegantă încarnează primăvara, reînvierea și o viață nouă, iar în țările în care migrează oamenii cred că ia înfățisare umană. Pentru că omoară și mănâncă șerpii, barza este privită de către creștini și ca un inamic al Răului, fiind înzestrată cu virtuți precum fidelitatea, puritatea, vigilența …

***

Între timp, am fost din nou la Razgrad, click să vezi cum e acolo.

WP_20160403_066

(în imagine, moscheea medievală din centrul orașului Razgrad, fost Abrittus)

***

DN41, în preajma Parcului Natural Comana , are o aromă specială.

Pentru că miroase a flori, a iarbă, a pădure  și a primăvară.

WP_20160327_025

Iar soarele sclipea din spatele unei strașnice armuri.

WP_20160327_030

*

vezi și o altă zi de soare, jar și negură

.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.