A rămas numai un gând: spre Rusia, pe o moto vintage, cu ataș

Aș fi vrut să fac o calatorie spre Rusia. Sa urc prin nord spre Tarile Baltice, sa traversez din Tallin la Helsinki si apoi mai departe pe uscat prin Rusia, Ucraina, (poate si) prin Moldova inapoi acasa. Traseul ar fi acesta . Aproape 6.000 de km in vreo luna de zile. Si daca tot merg încet de fel, opresc într-una si casc gura peste tot de felul meu,

Mi-a incoltit un gand: ce-ar fi sa merg cu o motocicleta ruseasca cu atas?

N-aș fi vrut să ratez Riga, Sankt Petersburg, Moscova, Kiev sau Lviv. De ce o „comunista”? Păi m-am gandit ca-i zona ei… Asa ca am cerut sfatul motociclistilor pasionati de rusoaice (cu sau fara atas), sa vedem ce „jivina” mi s-ar potrivi pentru o asa calatorie…

Cum asemenea motociclete am văzut în ultimul timp mai mult în poze sau, demult, in vitrina la IDMS – pentru cei ce au deschis televizoarele mai tarziu: Intreprinderea pentru Desfacerea Materialelor Sportive 🙂  am intrebat cateva chestii ce imi framantau mintea – neantrenata cu notiuni legate de mecanica si intretinerea curenta a unei masinarii plina de imprevizibil, asa cum cele rusesti simteam ca sunt… Si s-a adeverit. M-am lamurit rapid din sfaturile celor priceputi ca un Ural ar fi cel mai potrivit, ca pentru un Dnepr un asemenea drum e imposibil însă motocicliștii cu comuniste*** au fost de acord ca un IJ in 2 timpi si intr-un singur piston ar fi potrivit chiar si pentru unul de-alde mine.

Ideea s-a dovedit greșită…

Este posibilă o călătorie ca asta, dar nu cu o motocicletă în doi timpi stăpânită de unul ca mine, neinteresat de mecanică: îmi place să mă plimb cu motocicleta, nu să șurubăresc la ea… Mai ales a fost dificil să găsesc o moto civilizată, dar până la urmă am găsit una ce părea astfel. O IJ Planeta 5, de 350 cmc, cu un piston, în 2 Timpi. Asta:

***comunist/e – cei nefamiliarizati cu jargonul moto trebuie sa stie ca în acest context, când spunem comunist e vorba de proprietarii motocicletelor de fabricatie sovietica ori din țări foste socialiste, nicidecum despre o opțiune politică.

Vulpoiu` a gasit motocicleta, de fapt. Tocmai cand ma descurajasem. El este un motociclist din Huși. Si alti motociclisti mi-au sarit in ajutor: cu pregatirea tehnica a motocicletei, reparatii, sfaturi diverse…

Dar sa vedem cum povesteste Vulpoiul intalnirea cu motocicleta si fostul ei proprietar: „L-am luat pe om din pat, că m-a tratat cu atenţie, însă în… pijama. I-am expus ideea, dar a spus că n-o vinde, insa: am dezvelit utilajul, i-am tras poze. Aşa prăfuit şi se scuză dumnealui de treaba asta.” 

Cătinel-cătinel – că am remarcat că mersul cu ataş e voinicesc. ATENŢIE! peste iarnă apucă-te de tras la fiare, se virează vârtos, nu ca la solo. Ei bine….   Brr la deal brr la vale, pe toate tipurile de străzi, hai cu curaj la asfalt unde nu auzim decît brrr claţ brrr poc poc brrr… claţ brr… 

Şi bbrrr în ogradă cu ea. Tata, semi-beat.. deja pusese mîna pe par, sticlă şi brichetă: „Alt cîcat ni-ai adus în ogradă ghiavole ???”  -„STAI BRE, CĂ NU-I A MEA!” 

Amanunte tehnice despre ИЖ Планета 5 in general sunt pe site-ul oficial al firmei (astia fabrica si AK-47 -la aceasta uzina a fost inventata celebra arma) si aici un  manual de reparatie – ce trebuie sa-l invat pe de rost… 

Plec la Husi sa aduc Jivina acasa azi, 1 decembrie 2011. Ma insoteste Dan, un motociclist ce are acelasi tip de motocicleta si care s-a oferit sa ma insoteasca la drum, spre a pilota Jivina cu randul, ca-i cam frig si sa o mestereasca – daca pe drum va fi nevoie. Vom pleca cu trenul, la noapte si ne intoarcem pe cele 3 roti ale IJ-ului. Daca totul va fi ok, sambata vom fi cu ea la Bucuresti.

update decembrie 2011 :

Ajunseram cu bine acasa, cu tot cu Jivina. Ne-a dat emotii dar nu ne-a facut probleme… Povestea drumului e aici: calare-pe-jivina-sovietica. Multumesc, Domnilor! Respect! (in fotografie: cu Dan si Vulpoiu, la Husi)

update octombrie 2013 :

„Jivina Sovietica” este din nou acasa, dupa multa munca depusa pentru reconditionarea ei. Acum cu motorul reparat si un alt atas. A capatat si o stralucire noua, insa o multime de detalii mai sunt de asezat la locul lor…

jivina 1 oct 2013jivina 2 oct 2013

Se cuvine sa adaug multumirile mele tuturor celorlalti prieteni motociclisti care au lucrat la motocicleta aceasta sau m-au ajutat cu piese, cu sfaturi, cu incurajari, cu ponturi sau reglaje… Toate mi-au fost de folos si fara voi toti, motocicleta nu ar fi aratat in acest fel si as fi abandonat demult.

update decembrie 2013:

ij 2013 1

Va urma !?! Nu, proiectul acesta nu va urma, din păcate.

izh-sidecar-planeta-5-classic-bike-for-sale

.

48 de gânduri despre „A rămas numai un gând: spre Rusia, pe o moto vintage, cu ataș

  1. Am ajuns tarziu sa citesc aceste randuri, se pare ca am intarziat vreo doi ani, dar totusi, foarte sincer, cu toti cei 75 de ani ai mei, mi-au dat lacrimile cand am citit.
    Domnule! IJ-ul a fost la moda acum o jumatate de veac. Nu credeam ca mai exista asemenea jivine decat in muzeu.
    Am fost si eu un comunist in acceptia pe care voi o dati acestui titlu. Acum vreo 50 de ani, mi-am cumparat un CZ – 175 cehoslovaca, noua. Dar la vremea respectiva n-am putut iesi cu ea din tara. Dar gasiti piese de schimb la IJ acum? Ma tot mir ce mica e lumea.
    Sper ca ati facut calatoria pe care ati planuit-o. Este un traseu unde ai ce vedea. Din locurile insirate, numai la Kursk n-am fost.
    Probabil acum planuiti o alta calatorie pentru vara lui 2013. Imi pare rau ca nu mai sunt la varsta unei astfel de escapade. Dar daca va pot ajuta cu vreun sfat, o informatie, sau in orice alt fel, nu ezitati. Eu stiu multe, am si cunostinte si cunoscuti peste tot in lume. Puneti-ma la incercare.
    Ei va doresc noroc.
    a.e.

    1. Deci sunteti „comunist” de-al nostru!

      Nu conteaza nici varsta si nici faptul ca nu mai mergeti cu motocicleta, tot motociclist va consider (si sunteti), pentru ca „microbul acesta”, al celor doua roti, precum stiti si Dvs, nu mai iese… Cunosc o multime de entuziasti care mentin IJ-uri (dar si alte motociclete „comuniste” cu atas sau fara) nu doar in stare de functionare ci chiar, unele, intr-o stare excelenta! Da, se mai gasesc piese de schimb pentru IJ, desi nu de cea mai buna calitate…

      Din pacate, calatoria planuita nu am „executat-o” dar sper sa se intample daca nu in vara aceasta, poate in urmatoarea. Nu-s sigur ca am sa o mai fac cu IJ-ul, poate cu cealalta motocicleta, cea solo (o Yamaha de 250 cc, cruiser). Ij-ul m-a descurajat intrucatva, desi m-am straduit sa-l repun pe picioare asa cum se cuvine insa rezultatele nu sunt cele la care speram.

      Multumesc mult pentru gandurile bune cat si pentru oferta de ajutor – nu voi ezita sa va cer ajutorul, daca am sa ma impotmolesc. Mult bine, Domnule!

  2. Daca cei de la IJ v-ar fi pus sa le faceti reclama, ar fi avut un record de vanzari, pentru ca povestiti asa frumos incat vreau si eu un Ij, dar fara atas 😀 Nu planuiesc mari drumetii cu el, doar pentru distractia mea 🙂 Insa am doua intrebari care ma framanta tare:
    1. motocicleta actuala e in 4 timpi, asa ca nu stiu: cum fac amestecul ala de ulei si benzina sa-l bag in rezervor? Stau in benzinarie sa fac „licori magice” sau cum?:D
    2. cam cate scule si piese o sa trebuiasca sa car daca vreau sa ies din oras cu el?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri 🙂

    1. Pai da, asa e cu amestecul, cum zisesi.

      Dupa ce alimentezi cu benzina, o tragi de la pompa mai intr-o margine si torni uleiul in rezervor dupa ce l-ai amestecat un pic intr-o sticla cu un pic de benzina. Sticla goala o gasesti prin tomberoanele benzinariei, daca n-ai una la tine. 🙂 Se pune cam 30 g ulei/litru.
      Scule: oriunde mergi cu ea tre` sa ai la tine neaaparat: o carpa, un patent, o bujie, o iconitza cu Sfantul Hristofor (cel cu cap de caine – ocrotitorul calatorilor), o platina, chei diverse, o cheie franceza, surubelnitza (si dreapta si-n cruce)…

      Si-o bucata de sarma, musai! 🙂

  3. Chit ca citesc acest post dupa un an de la „patanie”, m-a napadit un entuziasm nadusitor. Parca eram si eu acolo cu voi…
    Este superba initiativa si faptul ca s-au gasit atatia oameni care sa ajute fara niciun interes este… pur si simplu oau. Fug sa citesc continuarea…

    🙂

    1. „S-au gasit atatia oameni care sa ajute fara niciun interes este… pur si simplu oau.” Maria… (cam) asa e la motociclisti.

      Intre timp, am capatat cadou un GPS de la un Domn motociclist, Penetru; am capatat piese de schimb cadou, am capatat mult ajutor practic cat si sfaturi; toate foarte pretioase, mai ales ca gest… Saru`mana!

    1. :))) Rooobert, am uitat de Vulpoiul! Si Vulpoiul! Ma rog, el nu sfaturi mi-a dat; MI-A GASIT MOTOCICLETA… Tot la „coltzul comunistelor” il gasesti; dar si pomenit, laudat si fotografiat in cele doua articole despre „comunista” mea!

      *** Acum e bine, Vulpoiule? 🙂

      1. Nu a trecut neobservat stai linistit:)) am vazut in descriere ca l-ai pomenit 🙂
        Poti sa-mi dai si mie o recomandare pe motociclism.ro pt k doar asa pot sa-mi fac cont 😦
        MS frumos!!

      2. Robert, am descoperit mecanismul invitatiei. Din pacate nu sunt membru de cel putin un an pe motociclism.ro … Nu stiu cum sa te pot ajuta… Incearca sa te inscrii pe pro-bike, acolo nu-s restrictii dar si activitatea la sectiunea comuniste si atas e mai redusa…

        Conditiile pentru a invita pe cineva sunt:

        Un membru nou va trebui sa primeasca recomandarea unui membru existent de cel putin 1 an, cu activitate pe forum.

        Recomandarea se trimite pe email, sub forma:

        SUBIECT: RECOMANDARE MEMBRU NOU – „user name dorit”
        CONTINUT: Sunt „membru existenet” inregistrat cu „adresa de mail” si as dori sa-l recomand pe „NUME PRENUME” pe care-l cunosc personal si stiu ca nu mai are alt cont pe motociclism.ro.
        Datele dorite sunt
        USER NAME:………….
        Adresa de email:………..

        Cu stima,
        Admin

  4. salut 🙂

    Numele meu este robert si ma cam bate gandul sa incep a calatorii cu o motocicleta cu atas.
    Am sa-ti las id-ul meu iar daca esti binevoitor sa-mi dai niste sfaturi as aprecia mult:)

    1. Salut Robert. Anume, ce te-ar interesa in legatura cu subiectul calatoriilor cu atas? Fireste, faza cu lasatul id-ului de mess este dezgustatoare. De aceea l-am si sters. Astept intrebarile tale concrete! Aici, sau pe topicul dedicat calatoriilor cu atas: pe motociclism.ro 🙂

      1. Salut viesparul!
        Imi cer scuze ca am inceput cu o faza dezgustatoare dar m-am gandit sa te intreb mai multe pe mess.
        In primul rand vreau sa-mi iau o motocicleta cu atas (iunie-august) atunci am sa strang banii necesari deoarece sunt student iar parintii nu ma vor sponsoriza pt asa ceva nici in ruptul capului(am furat motocicleta unchiului si am cazut cu ea …macar m-am plimbat pe camp si nu am fost atat de batut in cap incat sa ies pe drum public)
        Cu toate ca e cam piperat la pret dar as vreau sa-mi iau un Ural k-750 …pur si simplu imi place super mult.
        O alta inrebare ar fi daca ma puteti ajuta sa o cumpar ..in sesul sa nu imi iau teapa pentru ca nu stiu mai nimik in materie de motociclete ..doar ca vreau sa-mi iau una (neaparat cu atas) si sa calatoresc cu ea.Merita sa-mi iau un ural sau nu gasesc piese,sau sa optez pentru un Ij in 2 timpi ?
        Un sfat in ce ami cumpara ar fi bine primit …apoi am sa v-a intreb si cand iesiti la plimbat 🙂
        Multumesc frumos!!

      2. Salut! Si eu imi cer iertare, poate ca am fost cam dur…

        Acum, despre moto cu atas: sa stii ca se conduce mai greoi decat una solo. Daca tii mortzis sa ai una cu atas, sa stii ca viteza de croaziera e redusa, de asemenea curbele le vei lua foarte incet iar in oras e la fel de dificil in aglomeratie ca si cu o masina. Ural este o alegere potrivita, cunoscatorii spun ca e cea mai fiabila, dar e si cea mai scumpa (una noua e 10 mii de euro!) IJ-ul in 2 timpi si un piston (Planeta5, ca al meu) este de asemenea fiabil si se spune, de nadejde. Ideea e insa ca sfaturile ce ti le pot da eu sunt putine, pentru ca-s nou in gasca celor cu atas. Am mers doar de la Husi la Buc, 350 km. Acum motocicleta mea este la reparat, probabil in primavara va fi gata si voi incepe plimbarile…

        Se pare ca ar fi de evitat Dnepr, de asemenea IJ-ul in 2 cilindri e mai delicat… Asa am fost si eu sfatuit de motociclisti carora le-au trecut prin mana aceste modele de moto cu atas.

        La randul meu am primit sfaturi pertinente de la Aleko, SchumyDan, Pedros, Mihai_Prd si altii pasionati de moto cu atas: ii poti gasi pe forumul motociclism.ro, la „coltul comunistelor”: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/forum/8-coltul-comunistelor/

        Pentru cumparare, ca sa eviti tzeapa, ar fi bine sa iei legatura si sa rogi sa-ti testeze motocicleta unul din proprietarii de Ural – daca e sa fie Ural, sau Pedros daca e sa fie IJ (ii gasesti tot la coltul comunistelor).

        Multa multa bafta si sa ma tii la curent cu vestile, sau cu orice alta intrebare sau ajutor ce ti-l pot da!

      3. Salut viesparul si multumesc pentru sfat.
        Tocmai asta e si ideea sa mergi incet ca sa poti sa admiri peisajele ,sa poti sa-ti iei un cort si strictul necesar la tine ,dasta am optat pentru o motocicleta cu atas (motoarele de viteza nu-mi plac deloc)
        Iar in ceea ce priveste pretul nu o sa am banii de na noua in nici un caz , dar am gasit la noi una la 1000 de euro(nu cred ca mai e valabil anuntul) iar in polonia am gasit iar una care este perfecta din punctul meu de vedere la 1700 de euro( mobile.ro-> motociclete cu atas-> Ural-> k750) dai un search si sigur o gasesti.eu mai mult de 2000 nu o sa pot da pe un ural ..nu am de unde si aia 2000 o sa fac rost cu foarte mult chin deci nu ma gandesc sa, sar peste aceasta suma. Daca imi iau de afara un ural cat o sa trebuiasca sa dau in tara …ma refer la tot taxe inscriere ..daca ai idee o suma rotund ar fi perfect.
        Multumesc inca o data !

      4. Nu am adus niciodata o moto de-afara, deci nu am idee cat ar costa. Insa userul YOYO de pe pro-bike am vazut ca aduce motoare de-afara, poate sa-l intrebi pe el sau altul ce se ocupa cu asta? Uite topicul lui, ai acolo si datele lui de contact (personal nu-l cunosc): http://www.pro-bike.ro/forums/topic/66418-stoc-actualizat-pe-ultima-pagina/page__hl__yoyo Ce pot spune e ca toata alergatura cu IJ-ul meu, cumparat insa din tara, a costat vreo suta de euro. Sa nu uiti si de un buget pentru echipament complet; un buget minim ar fi vreo 500 euro.

        Despre calatorii cu Ural-ul, uite si aici, tipul asta: http://www.thetimelessride.com/US/WhereisHubert.html sau calatoria lui „Cios”, la Baltica: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/669290-pe-3-roti-la-baltica/

        Cort, strictul necesar poti sa cari si pe una solo, o pereche de genti laterale plus un top-case si un tank-bag ar fi suficiente. Admir dorinta ta de a admira natura in calatorie, si mie imi place asta. Tine cont insa ca pierzi supletea motocicletei solo, avantajele ei, avand atas… Nu spun deloc sa te razgandesti ci in ideea sa tii si de asta cont.

        Bafta mare si sper sa-ti fi fost de folos!

  5. Am mers pe o parte din acest drum – RSS Lituania pina in RSS Moldova in 79′, pe post de pasager. Am „calarit” pe un Dnepr MT 10. Amintiri de neuitat! Cred ca in mare parte locurile si oamenii au ramas aceleasi. Nou in peisaj este aparitia Vamilor si tupeul imens al celor de la ГИБДД (politia rutiera). Pentru ei, recomandarea este – grija mare la toate actele si starea tehnica a mijlocului de transport. Dar deoarece vei fi pe o motocicleta locala…nu vei atrage atentia prea mult. Cit priveste reparatiile… cred ca nu ar fi nici un fel de probleme. Dar mai bine sa nu se ajunga la ele. Multa bafta!

    1. Wow! Super TARE! Cat despre acte, de la Doug Woltke am invatat sa le dau xeroxuri si nu actele originale, de asemenea in aceste tari, spune el, NU se merge cu mai mult de 5 euro cash la tine. Multumesc mult de urari, sper sa iasa bine. Deocamdata, Jivina va fi restaurata cum se cuvine.

      1. Motocicletele cu atas cred ca sunt pentru calatorie mai indelungata .
        Eu priveam motociclistii ca pe niste baieti dornici de aventura in viteza , amatori de risc si adrenalina. Motociletele cred ca sunt mai bune in oras, ca te poti strecura mai usor in trafic.

      2. Pai cam asa sunt toti motociclistii, doar ca-s de mai multe feluri: spre exemplu enduristii -astora le place pe coclauri, prin paduri si pe dealuri, in natura si nu pe drumuri; socialistii – pasionati ai motocicletelor vechi, petrec zile in sir in garaj restaurand piese vechi; deseori pentru ei e mai importanta surubareala si mestereala decat orice altceva; cursierii – au motociclete performante ce le alearga pe circuit… si multe alte categorii.

        Motocicletele cu atas sunt mai curand motociclete utilitare, nu-s potrivite mediului urban (ca pierzi avantajul de a te strecura printre masini) dar au fara doar si poate farmecul lor…

  6. Bine măi băiete…
    Jivină ţi-ai tras, începutul e promiţător, zic eu, văd c-ai umblat ceva – aceasta e prima mea postare aici, citesc de jumătate de oră şi TE INVIDIEZ că ai bani şi timp să te plimbi.
    Dacă cîştig la loto, la vară merg şi eu cu tine cu Jupiter’. Dar… solo 🙂

    Spor la treabă şi să ne ţii la curent… continuu. (că ăla alternativ zguduie, împuţitu’, şi oricum vine redresat apoi. Mă-nţelegi :)) )

    1. Pai multumesc pentru Jivina, in primul rand. In al doilea rand, bafta cu LOTO si hai la drum! Iar in cel de-al treilea rand, sper sa iti placa pozele si povestioarele mele, ca doar d-aia le scriu, pentru prietenii de-acasa. Respect, Vulpoiule!

  7. Ce rau imi pare ca n-am vazut postul inainte de a pleca de acasa, adica exact pe 1 dec. Te-as fi insotit din VS pana la Husi, iar la intoarcere bagam un vinut fiert la mine, sa aveti caldura pt drumul spre casa. Daca vezi mesajul, si n-ati plecat inca din Husi, da un telefon, fa un foc de semnalizare, claxoneaza, tureaza ijul, da cu piatra in geam etc. Orice semnale sunt acceptate si recunoscute!
    Spor!

    1. multzam frumos dumitale, adris. intre timp, ajunseram cu bine acasa. acum de-abia citii mesajul tau :cheers:

      chiar daca „jivina” ne-a mai dat emotii, nu ne-a facut probleme pe drum. a fost super si am sa povestesc in curand, cu poze! multumesc mult de oferta de ajutor, cat si tuturor ce m-au sprijinit cu fapta ori cu gandul!

      las` ca ne vedem noi, cand o veni vara. multumesc inca o data si sa fii sanatos!

    1. pai dupa un moment de renuntare, datorita prietenilor motociclisti, s-a gasit mobra. cea din poze. asa ca voi face drumul, cu ea. si cu ajutorul motociclistilor „comunisti”, care o vor pune la punct si ma vor antrena la mecanica pt a fi apt de drum. deci in vara, la drum cu ea!

      multumesc pentru sustinere!

  8. Salut,
    N-ai ce cauta cu Dnepr daca nu te pricepi sa le mestesugesti. 100% o sa ai multe probleme (multe, multe), mai ales ca sunt 6000 km. Este vorba de aprindere, bobina, racirea este proasta, pierderi de ulei si nenumarate reglaje pe care trebuie sa stii sa le faci.
    Consumul, in functie de vechimea motocicletei si a carburatoarelor, poate oscila de le 5 pana la 7%.

    Uralul in schimb, daca-l pui la punct cum trebuie si nu este foarte vechi, poti sa te bazezi pe el, este cu totul altceva. Consumul trebuie sa fie undva la 4, maximum 5%. Principiile de functionare sunt simple.

    Am un prieten care a facut o astfel de calatorie cu Dnepr, dar credema era as in mecanica.
    Bafta!

    1. O sa ma gandesc la ce mi-ai spus. Dar Uralul pare mai scump decat Dnepr, in plus inca nu am gasit niciunul de vanzare pana acum.

      Oricum inainte de plecare (va fi in iulie-august) am sa merg cu ea intreaga primavara si voi face si ceva drumuri prin tara; daca se va dovedi ca fiabilitatea este asa de redusa (in sensul sa fie nevoie sa surubaresti la ea la fiecare mie de km parcursi) voi abandona ideea.

      Deocamdata, sunt inca optimist!

  9. Salutare! Daca ai de gand sa faci lucrul acesta, desi dupa parerea mea, motocicleta ruseasca nu este cea mai buna alegere pentru zona respectiva din pricina lipsei de piese si service-uri care sa repare asa ceva intr-o situatie mai grava, cred ca cel mai bine este sa achizitionezi motocicleta din timp, astfel incat sa ai sansa de a te obisnui cu ea, si cu eventualele probleme tehnice care se pot ivi.
    Bafta,
    B.

    1. salut si multumesc, bronto, pt urari!

      pai e zona ei, e spatiul fost sovietic, nu cred ca-s probleme cu piesele si nici cu oamenii priceputi in a repara aceste masinarii. cred ca nu e sat (fie in polonia, fie in tarile baltice si de rusia nici nu mai vorbesc) in care sa nu fie macar un nene care sa se bungheasca la ij/dnepr/ural. poate in finlanda sa fie probleme dar sper sa nu mi se strice drept acolo.

      sa merg cu o asemenea moto ar fi ca si cum io as fi … sa zicem olandez si as alege sa vizitez romania cu o dacia 1300.

      am sa o achizitionez insa din timp, intr-adevar am nevoie de acomodare, se pare ca se conduce altfel decat motocicleta solo si fireste si de bibilit e nevoie (se pare, permanent la asemenea moto) :)))

      asfalt uscat sa ai!

    2. Ceva mecanica o sa invete intre timp, apoi sunt si prietenii rusi care o sa il ajute pe drum, sunt sigur. Apoi, in cel mai rau caz … se aplica metoda DP : lasat motorul intr-un garaj si intors dupa ea. Numai ca DP nu s-a mai intors … 😛

      1. Mario, vad ca Jivina a mers pana acasa fara sa ne lase-n drum, deci se adevereste ca IJ-ul Planeta 5 merge si cu avarii mari… 🙂 Asa ca nici in Rusia nu ma va lasa pe jos.

  10. Tinand cont ca treci, aproape, doar prin foste tari URSS, cred ca eventualele costuri cu reparatiile pot fi considerate neglijabile. Cat despre motoare, as alege URAL, are renume, are motor boxer(nu stiu despre celelalte) insa cu siguranta are un pret de achizitie mai mare. Daca faci chestia asta… „esti pa p**a ta feciorule”. YOU CAN DO IT!!!

    1. asa ma gandesc si eu cu reparatiile, insa proprietarii de asemenea motociclete insista sa plec cu toate piesele necesare oricarei reparatii – cred ca e intelept sa le ascult sfatul.

      ural: are de toate, si mie imi place insa e al dracului de scump. cred ca voi merge cu un dnepr… ce parere ai?

      1. Cu siguranta ar fi ok si un Dnepr, insa tinand cont ca-i motor cu atas, nu chiar atat de fiabil ca un motor „normal”… investitiile vor fi oricum insemnate.

        Nu cred ca ai prefera sa faci pe drum 5(exagerez) segmentari decat sa investeti de la bun inceput banii intr-o scula care te poate scuti de asa ceva. Oricum vor trebui facute anumite investitii in tehnica la inceput.

      2. Fiabilitatea este un aspect capital.

        As accepta sa plec cu o moto la care de-abia dupa cei 6 mii de km parcursi sa fie nevoie de segmentare sau alte reparatii. 6 mii de km nu e mult. Dar sa mi se strice pe drum, din fiecare mie in mie de km… asta NU.

        Sunt multe opinii asemamatoare cu a ta, ale celor care au avut de-a face cu aceste motociclete. In momentul asta sunt destul de confuz, recunosc…

  11. Daca mi-ai vedea de aproape circumvolutiunile cu informatii despre motociclete, mi-ai multumi ca nu-ti raspund.

    Dar circumvolutiunile de pe care urez bafta sunt mai pline: bafta la raspunsuri, deci!

    1. Saru`mana! Ar fi super sa fie posibila o calatorie cu o asemenea moto. De fapt, am citit despre altii care au facut asa ceva, dar pareau oameni priceputi si gata de a o repara oricand. Sunt curios in ce masura e posibil sa izbuteasca si unul de-alde mine – cu posibilitati modeste de a repara motocicleta in santzul drumului.

      1. Absolut!

        Mi s-a sugerat inclusiv sa cumpar un jaf de scuter si sa-l repar singur, spre a deprinde abilitatile mecanice necesare. Dar sunt prea lenesh sa fac asta… si increzator in norocul meu.

        *** sfatul insa e exceptional de bun.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.