Trasee și Ținte

Un traseu bun pentru călărit motocicleta are câteva particularități: peisaj, viraje, asfalt rezonabil și trafic redus. Mă interesează mai ales drumurile locale, cu așezări mai puțin alterate de otrava turismului „pentru mase”

Imi stârnesc curiozitatea și oamenii întâlniți, inclusiv ce au ei de istorisit.

Mai jos sunt câteva propuneri de ținte dintr-o (relativă) apropiere de  București. Fiecare traseu are o hartă și o scurtă descriere – cele mai multe pot fi ușor de atins și de către motocicliștii mai puțin experimentați. Toate drumurile acestea sunt abordabile cu orice tip de motocicletă iar pe fiecare traseu există variante multiple de room, food & drink.

Ture de o zi sau două, cu cel mult 600 de km:

1. Palatul de piatră de la Herăști. O poveste despre el, aici . Traseul are 120 km în total, include biserica părăsită Bellu și Mănăstirea Comana. Ruta: București – Herăști – Gostinari – Comana – București. O hartă, aici.

herasti

2. Canionul Rusenski Lom. Povestesc  aici despre el. Traseul are 280 km în total, pe ruta: București – Ruse – Basarbovo – Ivanovo – Cherven – Orlova Chuka – Katselovo – Nisovo – Ruse – București. Harta este aici.

rusenski lom

3. Monumentul antic de la Isperih. O poveste despre acesta, aici. Traseul are 370 km în total, pe ruta: București – Silistra – Sveshtari – Ruse – București. Harta, aici.

thracian Sveshtari tomb

4. Satul tradițional Bojentsi și alte minunății. O poveste despre această rută, aici. Traseul are 560 de km, pe ruta: București – Nicopolis ad Istrum – Hotnitsa – Idilevo – Gabrovo – Bojentsi – Razgrad – București. Vezi harta aici.

Bojentsi

5. Cascada Putna și Lepșa. Traseul este aici, sunt 650 de km pe ruta București – Focșani – Lepșa – Tg Secuiesc – Bran – Câmpulung – București.

Cascada Putnei

6. Pordim, Grivitza, Pleven, Lovech, Devetashka, Krushuna. Sunt 560 de km, pe traseul ăsta.

krushuna waterfall 1

Ture de 3-5 zile, cu cel mult 1.500 de km:

7. Transalpina și Transfăgărășan. Traseul are 800 de km – ATENȚIE, drumul este deschis, cu aproximație, doar în perioada iunie-octombrie.  O variantă de hartă, aici.

8. Vidin, Belogradcik, Niș, Canionul Iskar.  Traseul are 1.100 km, pe ruta: București – Vidin – Belogradcik – Niș – Novi Iskar – Svoge – Vratsa – Oryahovo – București. Harta e aici.

9. Conacul Marghiloman, Cetatea Neamțului, Gura Humorului, Vatra Dornei, Ceahlău & more. Pe acest  traseu aproximativ, de 1.550 km.

Ture cu drumul mai lung de o săptămână:

10. Toscana, Campania, Basilicata, Calabria, Sicilia... Cu traseul aproximativ de vreo 6.500 km. O poveste ilustrată despre călătoria asta poți să vezi aici .

11. Spre Atlantic – șapte mii de km, într-o călătorie ca aceasta.

Planuri pentru noul sezon:

1. In Alpi, în jurul Elveției și iar în Alpi; cam 5.000 de km în 20 de zile.

Elvetia si Muntii Alpi

2. Scandinavia . O schiță de călătorie cu aproape 10 mii de km în 30 de zile.

Scandinavia

3. La Mediterana și în Alpi, cam 6 mii de km în 25 de zile.

Mediterana si Alpi

4. Atlantic, Corsica și Mediterana . Zece mii de km în vreo 50 de zile…  🙂

Atlantic Corsica Mediterana

… … …

Tatra

(Munții Tatra – fotografie de la travelslovakia.sk)

Ultima mea ieșire a fost în 2019, prin Europa Centrală, pe traseul, aproximativ, acesta; am fost în Munții Tatra, apoi prin Krakowia, Wroclaw, Praga, Viena; și prin Hortobágy, a magyar puszta, înapoi acasă … (povestesc aici cum mi-a fost).

(mai multe hărți mișto la : http://www.worldmapspictures.com/)

Alte 21 de drumuri de parcurs: roads-to-drive-before-you-die.

Vezi o listă cu echipamentul de călătorie și hai la drum!

28 de gânduri despre „Trasee și Ținte

1. Salut, daca imi permiti o sugestie… am vazut ca unul din trasee e Buc-Cheia-Valea Doftanei cum am facut si eu. Nu te duce acolo decat cu motocross. Drumul se transforma din forestier, in urme, apoi in poteca. Mai ales sus, in pas, e cumplit. Desi era cald si uscat cand am fost eu, in padure, poteca era inundata de apa iar noroiul era de 2 palme inaltime. Eu nu am stiut la vremea respectiva, dar macar o recomandare pot sa dau, chiar daca e negativa in cazul asta. Asfalt uscat !

1. Salut! Extrem de buna este recomandarea ta si mai ales foarte sanatoasa! (Am aflat, intre timp, si din alte surse ca traseul nu e abordabil de-alde mine, asa ca voi renunta sa-l strabat catre Cheia, o sa ma intorc tot pe Valea Doftanei, pe unde am sa urc doar cat se poate).

Multumesc frumos, asfalt uscat si tie!

2. Pentru Cetatea Neamţului ai un abonat – eu, cam prin martie. Cam atunci am planificat tura de cunoaştere a Jupiterului. Am mai multe de făcut atunci, însă ne auzim la telefon.

1. Pai ar fi super sa dam tura asta impreuna. Sper ca vremea sa tina cu noi! Si daca Jivina va fi gata pana atunci, vin cu ea. De nu, vin cu Virago.

PS: L-am momit pe Schumi sa mergem in Bulgaria cu atasele. Tura aceea prin Turtucaia. Esti binevenit sa ni te-alaturi! Ca si in oricare alta calatorie, Prieten Drag!

3. Salutare,
    foarte frumos blog. Cred ca la iarna o sa „hoinaresc” mai mult prin el.
    Imi place conceptul tau de a calatori. Vad ca esti din Bucuresti. Poate la anul iesim in ceva weekenduri impreuna.

1. Salut! Ma bucura mult ca-ti place dar mai ales imi plac mult peisajele tale! Am sa citesc si eu pe indelete, imi place ce faci si ce vezi! Esti in blogroll. Si vorbim si despre iesiri impreuna, normal!

4. Clearly stated! Just fantastic! Your composing manner is charming as well as the way you managed the subject with grace is valued. I am intrigued, I make bold you’re an expert on this issue. I’m signing up for your future updates from now on.

5. Frumos…horia@ are dreptate puteti urma si traseul Valcea-Voineasa, este o zona superba si daca va plac drumetiile pe jos aveti de unde alege!Bafta!

1. din pacate nu sunt un fan al drumetiilor pe jos, desi citesc cu placere povestile drumetilor. am trecut pe traseul Valcea-Voineasa, este superb iar in Valcea am sa revin… multumesc pentru sugestii si gandurile bune!

6. poti sa ignori o parte din comentariul anterior, acum am vazut ca ai traseul propus de mine impartit in alte trasee 🙂

1. da, intr-adevar sunt fragmentate in varianta mea dar ma bucur ca ai punctat locurile, sper ca si altii sa le viziteze incurajati fiind si de opinia ta!

7. interesante tinte, succes!

un alt traseu foarte frumos si pe care l-am facut anul trecut este urmatorul: Bucuresti- Valcea-Voineasa-Petrosani-Hunedoara(prima zi)-Lugoj-Resita-Oravita-Moldova Noua-Eselnita (ziua a doua)-Severin-Craiova-Bucuresti (a treia zi)

Pe clisura Dunarii am mers in prag de apus si a fost superb.

De asemenea, iti mai recomand diverse trasee prin tinutul secuiesc, o alta zona extraordinara; de ex, pasul bucin este exceptional

8. Salut! Ai zis ca ma primesti si pe mine in calatoriile tale frumoase… Cum pot sa aflu cand si pe unde mai plecati? Postati undeva? Cum luam legatura?
    Toate bune!

1. multumesc, sebi! in primul taseu am fost deja, urmeaza celelalte, nu neaaparat in ordinea din lista iar in unele din ele cu tovarasi de drum… zbor lin si tie -sau cum se ureaza celor pasionati de zbor?

9. Multumesc pentru faptul ca ai publicat informatii si fotografii extrem de interesante. Imi place cum ti-ai facut siteul. Multumesc si pentru linkurile interesante pe care le-ai postat.
    Cristina

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.